Babynest

Jag och min kära mor satt en dag och började sy ett babynest. Vi tänkte bara börja för vi hade inte nog med tyg, eller stoppning. Vi skarvade på baksidan och grejade på medan pappa o Johan satt nere i vardagsrummet och såg skidskytte (nått jag spyr på). Vips så var den klar. Mamma förberedde och jag sydde, sen när det svåra och krångliga började så fick mamma göra allt :) Vi ville ju se hur den skulle se ut med fyllning så rifs så hade mamma punkterat en kudde! Eftersom min sladd till telefonen är borta så tog jag kort på kortet jag tagit med mobben och här har ni resultatet! :)



Något som bebben kan ligga i i sängen utan att man rullar över den, om spjälsängen känns för stor kan man ha den där i, i soffan så den inte rullar ner.. Tjaa.... Vad som helst! :) Den blev lyckad och det går att anpassa storleken ganska så bra, beroende på hur hårt man drar åt snörerna som är inne i kanten! :)
Sen så har mamma köpt det första plagget! En jättefin vit tunn "overall" med en uggla på bröstet. Jag älskar ugglor, och overaller! Det är den som är på dockan på bilden! :)



Kommentarer
Postat av: Lisa

myys! har du tagit bort lösenords skyddet?

2009-12-14 @ 12:43:03
Postat av: Vargaa

Åh vilket jättefint babynest! :D

2009-12-14 @ 12:48:37
URL: http://vargaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0