Berätta för småsyskonen...!

Igår fyllde Johans yngsta lillebror, Lucas, 10 år. Johan kläckte ur sig i bilen på väg dit att han tänkte berätta för Lucas och Maja (hans yngsta syskon) att vi ska bli barn. Nervös blev jag såklart, barn är ju så brutalt ärliga.... Vad ska dom säga?? Visste dom inte redan? Vad hade jag missat?

Vi kom dig, Lason käkade middag, jag halvlåg i soffan och var dödstrött (det tar på att kliva upp tidigt!). Sen flyttade vi oss vidare in till köket där Malin (Johans pappas fru) David (Johans pappa) Jonatan (Johans äldsta lillebror) var. Johan ropade ner Maja och Lucas och jag blev så nervös... Vad ska dom säga? Bryr dom sig ens?
Dom kommer ner och Johan ber mig ta fram Ultraljudsbilderna, jag gör det, ger dom till Johan som sträcker dom mot Lucas och Maja och frågar
- vet ni vad det här är?
- Fula svartvita kort! säger Maja. 
- Men ser ni vad dom föreställer? Sa Malin
... tog en liten stund
- en bebis? säger Maja
- jaa, säger alla andra. 
- Jag och Hanna ska ha barn... (Johan)
- Va kul för er! Grattis! säger Maja.
Lucas min var nog den roligaste minen någonsinn! När man såg att det började gå upp för honom så tittade han först på bilderna, sen storögt på mig och Johan, småflinade nervöst när han kollade på bilderna igen för att sen kolla på oss.
- Men är ni gifta!? får han ur sig.
- Nä vi är inte gifta än, svarar Johan. 
- Då blir ju ni faster och farbror! (David) 
- Va gammal jag känner mig!! (Maja)
- Ja, men vad blir då pappa? (Malin)
- FARFAR!! säger dom högt i kör och asgarvar!

:) Dom verkar ha tyckt att det ska bli kul i alla fall. Det var ju skönt! Sen scannade vi in bilderna på deras scanner och vi fick två böcker av dom! En om de 6 första åren och en om bebisen i magen! :)
Vi stannade kvar till halv elva och pratade namn med David och Malin. Det bara sprutade namn från David! :) Så nu har vi kommit på ett eventuellt dubbelnamn med glimten i ögat! ;)

Kommentarer
Postat av: lisa

hahah! vad härligt!

2009-12-16 @ 12:02:28
Postat av: Vargaa

Härliga reaktioner. :D

2009-12-16 @ 13:51:43
URL: http://vargaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0