BM besök 3!

Hej!
Pga av missförstånd igår så fick vi lov att byta tid till idag! Så nu har vi varit hos BM och gjort nya tester!

Blodgrupp: B+
Glukos: 4.7
Hb: 132 (mkt bra!)
Vikt: 1 kg plus (sen första gången!)
Blodtryck: 105/60
Ingen äggvita i urinas!

Så det ser himlarns bra ut! Sen kände hon på magen efter livmodern (sorry Malin, äckligt ord enligt dig) och kanten låg just vid naveln! SEN fick vi höra bebbens hjärtljud!! Det lät jättegulligt! Sen hördes ett plopp typ, det var tydligen fosterrörelser! Sen hördes det igen, då skrattade hon och sa "Det där måste du ha känt, för det gjorde jag!" Jag kände dock inget, kanske skulle gjort det om jag hade legat utan en mick på magen :)

Sen frågade Johan om det var stor risk att barnet skulle få allergier och astma, eftersom han själv har det. Hon sa att om båda föräldrarna har det är det större risk, men att det inte alls behöver gå över till barnet om bara en är "sjuk". Det var ju jättebra! Så vi är nöjda över det här besöket! Jag är bara så glad att jag slipper äta järntabletter, hon sa att jag måste antingen äta bra kost eller ha bra järndepåer! :) Tror på det senaste :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att få höra hjärtljuden :)

2009-12-29 @ 21:05:39
URL: http://guldlock.com
Postat av: lisa

underkänt här me!! dålig uppdatering se nanting;) jag har ju inget att göra på nätet när du aldrig uppdaterar.. :P

2009-12-29 @ 22:42:38
Postat av: Madelene

Vi har samma blodgrupp! :) Vad låg hjärtljuden på? :)

2009-12-30 @ 20:33:17
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Vargaa

Roligt med bm-besök.. :) Vi ska dit i mitten av jan.

2009-12-30 @ 22:21:59
URL: http://vargaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0