Ultraljud

Klockan 8.04 kom Johan och skulle hämta mig. Han är ju tidsoptimisten nr 1. Jag hade sagt till honom att vi hade tid kl 8.15, jag förstod att han skulle bli sen så jag drog alltså bort en kvart. Han körde fel, han trodde vi skulle till vårdcentralen... Klockan var 10 över när vi kom ut på rätt väg. Rödljud på rödljus, såg att han vände sig bort mot fönstret, tittade ner, fräs-svor så jag inte skulle höra. När klockan var kvart över och vi var långt från sjukan så sa jag "Det är ju en himla tur att jag inte är dum och att jag drog bort en kvart när jag vet hur du är!!!" svinsur. Han blev lättad och vi kom fram kanske 20-25 över. Skulle va så himla pinsamt att komma sent!

Vi fick en supergullig och kunnig barnmorska och hon förklarade vad hon såg. Lårben, hjärnhalvorna, hjärtats hålrum, alla tår, fossingar, fingrar, armar, magsäck, urinblåsa och den perfekta ryggraden. Sen frågade hon om vi ville veta vilket kön det var. Jag ville, Johan var osäker. Hon sa att dom bara kollade om båda ville veta, då ändrade Johan sig och nu vet vi vad det är!! Helt sjukt att veta och det är inget jag ångrar idag iaf! :) Vad det är, är hemligt. Det är bara några få som vet och så kommer det förbli! :) Tänk att det växer en liten mini-människa i mig! Galet!

Så könet får ni inte veta förrän i Maj! Jag blev flyttad från 16 Maj till 13 Maj (en dag efter pappas födelsedag!). Sen är det ju plus minus 14 dagar. Men i Maj ska den va här! Så jag är i vecka 20 på fredag. Halva min graviditet har då gått... Sinnes!

Hanna med bebbe!

Kommentarer
Postat av: lisa

nej men gud!! nu börja jag ju grina när jag såg att du lagt upp en bild med ultraljudsbilderna!! förstör ju sminket inför intervjun!!

2009-12-15 @ 10:08:14
Postat av: Hanna

Förlåt Lisa! :) Men du är fin som du är!

2009-12-15 @ 10:16:16
Postat av: Karen

Visst är det en härlig känsla att få se sin bebis? Mina tårar rann när jag var på ul.



Lycka till

2009-12-15 @ 11:15:45
URL: http://karenz.blogg.se/
Postat av: elin

Åhh vad kul, kommer ihåg hur skönt det var efter ultraljudet och att allt blir verkligare speciellt för pappan också =) Hm jag trodde tjej först men känns mer som en kille på bilderna, spännande att se vad som tittar ut i maj.

2009-12-15 @ 14:58:35
URL: http://eelinws.blogg.se/
Postat av: Amanda



MEN HANNA SANDSTRÖM!!! är du GRAVID??!! JAG DÖR!!!!!!!!! jag har HELT missat detta!!!! GRATTIS!!! Nu börjar jag typ gråta här framför skärmen!!! :D :D :D

2009-12-17 @ 11:24:26
URL: http://ruutha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0