Kom inte hit.

Ni vill inte va här nu, jag vill inte va här nu.
Mannen i huset lagar lunch, eller han kokar spagetti och värmer köttfärssås i mikron. Mer än en gång har jag hört han ropa förtvivlat. "Spagettin kokar över", eller "Åh nej jag köpte 90 pack ist för 30 pack linser" och "och förpackningarna sitter ihoooop" nu allra sist "NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! ÅÅÅÅH NEEEJ!!" Vad undrade såklart jag "Men åååååååh (med smärta i rösten) Jag har köpt fel styrkaaa!!" ist för 2.75 har han beställt 1.75. Han har dessutom match idag. Men klarar man av att vinna en badmintonturnering med bara en lins så klarar man väl att spela fotboll i sämre styrka... eller? (Jag var dock med i hans lag i turneringen, det förklarar en hel del kanske och dom vi spelade mot hade fått i sig ett eller annat glas vin... men.... ändå)

Hur ska jag lösa det här som den perfekta fotbollsfrugan jag är? Tjaa. Ja vet int.
Igår hade han glömt fotbollssockarna så jag klippte sönder några vanliga sockar så han kunde gömma benskydden. Smart tyckte vi. Tur han har betalat ur sig ut bötsystemet. Annars skulle han nog va skyldig ganska mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0