16 veckor

Hej!
Nu är du 15 veckor gången (eller gravid i 16:e veckan, om du föredrar att räkna så). Om det kittlar i magen kan det vara bebisen som gymnastiserar, eftersom den nu kan röra på armar och ben. Troligtvis kommer det dock att dröja några veckor innan du känner de första fosterrörelserna. Vid den här tiden början den också utveckla ljuskänslighet och om du skulle rikta en ficklampa mot magen skulle bebisen antagligen flytta sig bort från den. Skulle du vara riktigt nyfiken på om det är en pojke eller flicka, kan du kanske se det när du gör din ultraljudsundersökning, eftersom de yttre könsorganen börjar synas vid det här laget. Kring den här tiden erbjuds kvinnor över 35 och de som har ärftliga missbildningar i familjen att göra ett fostervattensprov. Detta kan också med säkerhet avgöra om det är en pojke eller en flicka, om du inte vill att det skall vara en överraskning, förstås!
Lite mindre äckelvarning från den här sidan jag hittade det här på! :)

Malmö var najs. Fick träffa Philip som jag inte träffat på 2 år och det var himla kul!
Annars så träffade vi Johans agent, Miro, som var himla trevlig och duktig på det han gör. Tur att det inte är jag som behöver agent, jag skulle köpa allt och inte alls va det minsta kritisk.
Han körde oss till o från flygplatsen, bköd oss på brunch och visade oss runt kring malmö, fick såklart se Zlatans hus och turning torso :) Kan lägga upp lite bilder sen!

Min mage har börjat växa ordentligt på de senaste dagarna. Helt enorm.... Nu kan man som inte dölja den längre med stora tröjor... Men jag ser inte gravid ut, bara fet.

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag ska speja på din fina mage nästa gång vi ses!

(när jag skulle skriva "Mage" råkade jag trycka lite fel så det blev "Magfé".. tyckte jag va kul=)



2009-11-24 @ 11:49:56
URL: http://alltkringsandra.blogspot.com
Postat av: Hanna

det kanske är en liten fe där inne... Det passar ju isf bra med Magfé :)

2009-11-24 @ 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0