25

Sitter med Johan och planerar vad vi ska stoppa i BBväskan. Har ni tips o råd så hit me!

Hittade en sida där det står om biverkningar vid medicinsk smärtlindring, även effekterna osv. Läs här!
Kan vara intressant för alla, oavsett om man tänkt föda barn eller ej. Det finns rätt många smärtlindringsmetoder som inte är medicinska! Det är bara synd att dom på NUS förlossning inte verkar pusha för sånna alternativ. Dom har EN pilatesboll (sa min BM) dom har ETT badkar, dom har EN person som kan ge akupunktur (Dom hade haft EN kurs på 90-talet...) dom har INGA tens apparater man kan låna där. Mycket mycket dåligt. Skulle tjäna en hel del pengar på att försöka få folk att föda utan medicinsk smärtlindring!

Nu ska jag lägga mig.
Hörs imorn!

(Seger idag förresten! King!! 2-0 mot sirius... Det var dessutom rätt stor skillnad mellan lagen i mina ögon, UFC kissade på dom stundtals. Kom nu ihåg att jag inte är nån intresserad människa. Så jag kan ha fel)

Kommentarer
Postat av: Sandra (GulligaSurre)

Om du tänkt använda dig av lustgasen så bör du ha med dig lapsyl att smörja läpparna med då lustgasen gör en väldigt torr. Det tipset fick jag av mina vänner som fött barn :)

2010-04-19 @ 11:07:17
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sofi

Tror att dom har en TENS apparat, för när jag född Hugo så fick jag då låna en, även om jag inte tyckte att den gjorde så mycket.

2010-04-19 @ 13:39:37
Postat av: elin

Vi fick låta tens på vår vc ett par veckor innan bf, bra för då fick man testa öva hemma och bra att ha hemma och använda innan man åker till förlossningen. Fast iofs så hjälpte den inte ett piss =( Jag testade även sterila kvaddar under förlossningen, skit ont men tycket inte heller de funkade. Lustgas och epidural säger jag bara =) Så spänannde, inte länge kvar nu för er

2010-04-19 @ 13:53:18
URL: http://eelinws.blogg.se/
Postat av: Saba

Mitt bästa tips på vad man ska packa i BB-väskan är mat. Eller inte mat direkt men typ snabb energi, som favoritjuicen, choklad, läsk kanske om man gillar det osv. Det är nämligen jätteviktigt att man ser till att man får i sig ordentligt med vätska under förlossningen, men om det enda sjukhuset har att erbjuda är pulvernyponsoppa och alldelels för söt päronsaft kan det lätt bli så att man typ skiter helt i att dricka istället. Och det är inte alls bra, särskilt inte om förlossningen blir lång och utdragen. Dessutom kan det ju vara soft att ha lite snacks att knapra på när bebisen väl är född eftersom sjukhusmat i regel inte är det godaste man kan sätta i sig, och man kanske vill fira lite.

Det här ska jag ha med mig den här gången:

- 2 liter lyxjuice (typ Brämhults)

- God nyponsoppa

- Choklad till min kille (en utdragen förlossning kan ju bli rätt energikrävande för den närvarande partnern också, och han kanske inte heller är så förtjust i pulversoppa)

- Jägarsnus till mig (en blandning av nötter, russin, mörk choklad och torkad frukt)

- Sura äpplen



Såg förresten att vi har BF nästan samtidigt (jag har den 7 maj fast jag gick 13 dagar över tiden med min dotter så jag när inte alltför mycket hopp om att den här bebisen ska komma ut så mycket tidigare)

2010-04-20 @ 12:29:29
URL: http://www.skarvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0