Fredag

Imorgon ska vi till Brån, där är det marknad och Lisas syster har café där. Sen ska vi träffa Johans kusiner från gotland, som jag förstått det så är det länge sen dom träffades sist. Jag har en rolig bild från igår då vi var hos Susanna och Victor... Jag ska visa den i morgon med! Det var en liten hund där som så sött satt i knä på Sus!

Idag har jag tokstädat bilen, dammsugat och gnott där inne och utvändigt tog jag svampen och rengjorde. Sen när det torkade så insåg jag att jag inte alls varit så noga, men jag ides inte göra om... Johan lagade cykeln under tiden jag städade och Maja (Johans lillasyster) tog hand om Frans.

Frans har varit på BVC idag och fått sitt 3-månaders vaccin. Han tyckte det gjorde ont. Man såg hur förvirrad och oförstående han var, vad var det som hände!? Efter det så har han varit ganska så gnällig. Mycket stor skillnad om man jämför med en vanlig dag! Vi mätte honom och vägde honom med. Han väger 6450 gram och är 63 cm lång. Han är alltså "långsmal" som sköterskan sa. Fortfarande över medel i både längd och vikt, ett snäpp längre än vikten... Om ni förstår?

Sen åkte vi för att handla på maxi, jag Maja och Johan (å Frans såklart). Vi handlade så vi kunde göra tacos. Vi kom överens om att jag skulle upp (hem) och amma medan dom åkte och hyrde film, en liten snabb sväng sådär. Trodde typ inte att jag skulle hinna amma klart innan dom kom tillbaks. Men jag ammade klart, jag städade klart (jag som verkligen ville att Johan skulle komma hem och städa han med), jag började bli grymt irriterad när det hade gått EN TIMME!!!! Idiot tänkte jag. Klockan var över 18 och Johans pappa o lillebror skulle komma kl halv sju och käka middag. Men vi hann klart allting, fast jag blir fortfarande sur när jag tänker tillbaka. Anledningen till att det tog sån tid var för att Johan skulle hitta en rysare som han trodde jag ville se. Den såg sämst ut... men jag får väl försöka verka intresserad så han inte tar illa upp. Han skulle ju faktiskt se den med mig, och Johan ser inte hemska filmer. Han höll på dö när vi såg män som hatar kvinnor.... Som inte alls är särskilld hemsk... Nu ska vi iaf se en annan av de tre filmer han hittade. I love you Phillip Morris....


Kommentarer
Postat av: Lisa

jag hoppas ni inte har så höga förväntningar på marknaden bara:) det brukar va pyttelitet, men syrran blir glad om ni fikar:) och pappa är ju väldigt sugen på träffa Frans :)

2010-08-20 @ 22:33:41
URL: http://dagismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0