Joel o Michella - gifta!

I lördags åkte vi till Ava, det var dags för bröllop!
 
Före                             Efter


Michelle Dinewald och Joel Dunkels skulle efter ca 10 år gifta sig! 
 
Själva vigseln ägde rum på stranden nedanför stugan (som var mer som ett hus! Otroligt fint ställe, helt egen strand av den finaste sanden) När vigseln var klar fick man en välkomstdrink och minglade lite. Runt den tiden kom Johan, han hade spelat match. Gjort två assist (2-0) och gick av plan för att göra sig i ordning. Pang, matchen slutade 2-2...
     
Efter ceremonin gick vi till bords, där satt vi med otroligt trevliga människor, tyvärr så är Johan värdelös på att komma ihåg att ta kort så det enda bilderna från min sida bordet var på mig (Johan tog ETT kort) och min bordskamrat på höger sida som hetter Teres. Vädigt roligt att prata med henne, hon har två tvillingpojkar och hennes förlossning var väldigt traumatisk och jag tror aldrig jag skulle palla det själv. Bredvid Teres satt Jonte som är tillsammans med Camilla, har varit på många fester tillsammans när vi gick gymnasiet. Marc satt bredvid Johan och han försökte förklara alla hans projekt som jag inte håller koll på, vi kom fram till att han inte heller hade så stor koll :) Bredvid Marc satt Camilla, vi gick på samma gymnasium och jag fick åka tillsammans med hon och Jonte till bröllopet. Bredvid Johan satt en tjej som heter Elin, hon är väl lite av en idol till Johan :) Hon sjunger i bombettes (om jag fattat det rätt) och Johan fick äntligen fråga henne allt han någonsin velat veta. Typ "får jag chans på dig?". Mitt emot henne och på min vänstra sida satt hennes pojkvän Patrik som (om jag fattat det rätt) spelar i Joels band Industri Royal. Väldigt VÄLDIGT god mat, FANTASTISKA tal och TREVLIGA bordsgrannar. Otroligt bra ordnat!
    
Efter maten öppnade baren, mer behöver jag inte säga. Förutom att ryktet gick... Det var borgerligt att bära kostym. Simon (bestman) blev transformerad till en chippendale (eller hur det stavas) och gav oss en show. Några akrobatiska hopp också.

 
Vi bodde på en camping som hade den sämsta servicen någonsin. Vi (bröllopsgästerna) hade bokat upp alla stugorna, men dom hade inte förberett sig på det. Klockan tio gick jag och Johan för att köpa frukost, där ute träffade vi Sofia och hennes stugfolk, dom hade i princip fått gulla och BE för att dom som jobbade i kiosken/restaurangen skulle göra mackor åt dem, eftersom dom inte öppnade grillen förrän kl 12. "ni måste ju förstå att vi inte kan göra hur många mackor som helst" var ungefär den kommentaren de fick. TYVÄRR så var vi för hungriga för att åka därifrån utan mat, så vi väntade duktigt till att klockan blev tolv. Tillsammans med alla andra som var vrålhungriga, så istället för att starta grillen klockan 10 då de första ville ha burgare så fick alla vänta och komma tillbaka klockan 12, så dom fick göra allt på en gång ist för pö om pö. Dom tog de första fem i kön, gick och gjorde deras mat. Lät resten vänta och gjorde sen de andra fems mat osv osv osv. ist för att en stod i kassan och den andra gjorde mat. idioter. Men mat fick vi iaf tillslut.    
   

Efter maten åkte vi tillbaks till festplatsen där det redan var riktigt fint städat, tältet hade dock blåst in i skogen på morgonen och hur det gick till kan jag inte fatta! Vi tackade för oss och fick ett morgonkort av brudparet!
Jag tror på dom :)

Kort och gott, ett väldigt lyckat bröllop! All lycka önskar jag dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0