Sjukdomen....

Jag är sjuk, först var Frans sjuk och nu är jag sjuk. Det tog hårdare på mig verkar det som, mår så sjukt illa utan att vara magsjuk. Vill bara spy! Värst är det på kvällen/natten/morgonen... Tur jag hade min syster första dagen jag var sjuk, ville bara ligga på golvet och dö, så hon tog Frans hela dagen! Man blir bara mer och mer imponerad av ensamstående... Tänkte hela tiden: Tänk om jag hade varit helt ensam!
Men det var jag ju inte, och det är ju tur!

Vi var på BVC igår och gjorde BOEL testet, på Frans 7 månadersdag! Det gick bara fint! Vår BVC sköterska skrattade åt Frans när han väldigt tydligt ville visa upp sina talanger, han kröp omkring och ställde sig mot saker, släppte med ena handen och kollade åt hennes håll för att säga "ser du va duktig jag är!". Det tyckte hon också, hon sa att det var länge sen hon träffat en sjumånaders med Frans kaliber. Inte konstigt jag blir trött och less på honom ibland :) Hon sa även att han hade en blick som en ettåring. Lika nyfiken och med, skulle ta in allt i rummet osv. Det märker man speciellt då han ska sitta stilla i sin matstol och äta... Då ska han se på precis allt. Hon började också tipsa om att köpa hem flytande kol, om han skulle få i sig något giftigt.... Berättade att dom små som är överallt gärna tuggar i sig diskmedel (även dementa gör det) och då fräts matstrupen och dn kommer vara trasig hela livet. Sen berättade hon att man absolut aldrig ska lämna barnet utomhus utan ett vakande öga, att små barn har fördröjd reaktionsförmåga och det är därför dom drunknar i vattenpölar. Det märker man när Frans klämmer sina händer i lådorna, han står först stilla och tittar på händerna och sen efter några sekunder så börjar han skrika. Därför ska man passa sig noga så de inte är vid varma plattor, för vips så är hela handen brännskadad. Jaja, nog med det! :) Han vägde iaf 8.2 (förra veckan på barnkliniken vägde han 8.3) och var 71 cm lång (förra veckan var han 72 cm lång...). Så han är fortfarande lång och smal.

Kommentarer
Postat av: susanna

sist jag var hos doktorn sa hon att jag var en 25åring med en 75årings blick. du vet. nyfiken och så

2010-12-19 @ 19:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0