77

Det är inte jag som har skrivit listan, nog för att jag gärna hade gjort det. Det hade ju varit "listigt" av mig. Oj, det verkar va en sån dag...! Det bara kommer roligheter ur mig. Som i morse när vi, tyvärr, såg hockey och såg sverige (gör mig ingenting) förlora. Då sa jag vitsigt "Om sverige hade vunnit skulle man kunna säga 'morgonstund har guld i mun'". Johan var sur, det var BARA därför han inte tyckte det var roligt.

Listan stämmer dock ganska bra in på mig. Johan brukar stanna innan han backar in på parkeringen, för att jag ska ta mig ut.... Han puttar ner mig i soffan för att skratta åt mig och se mig rulla upp... Jag försöker flera gånger smidigt smita förbi stolar, människor, bord osv osv men då kommer magen och tar i. Det är inget man tänker på, det ska ju gå, det har ju gått förrut. Men nu går det plötsligt inte. Jag har även kommit på mig själv med att försöka sätta mig på en stol som är lagom nära bordet, det blir tight - ner kommer jag efter lite pressande, men uppvägen är betydligt bökigare. Ont gör det också.

Det är lite sjukt att man kallas för höggravid nu, jag har som alltid trott att höggravida är super duper stora och otympliga. Men jag tycker jag funkar rätt så bra ändå. Jag kan ta mig från sängen till toan till soffan och vise versa.

Igår var vi på föräldragrupp för första gången, den orkar jag inte riktigt kommentera... Lite smått krystat och en virrig barnmorska som skulle prata om förberedelser inför förlossningen. Det var dock trevligt att fika och prata lite med dom andra, men sen kom hon tillbaks och fortsatte vara virrig. Sen kom vi hem, jag satt och jobbade med mittelgrejerna och Johan och hans pappa grejade i badrummet, eller Johans pappa grejade i badrummet. Johan såg mest på, satt och jobbade med sina mittelgrejer och svävade omkring. Sen när jag satte på sex and the city så blev han fast. Sen åkte jag på yoga, det var skönt, vaknade av att jag snarkade tre gånger under avslappnigen... Den var ju så lång! Först skulle vi slappna av sittandes och sen liggandes. Jag höll på somna redan under den sittande delen! Sen kom jag hem och det luktade wonderful! Johan hade lagat en supergod köttfärssås!
Int dålit!

Nu ska jag göra det jag gör bäst - och mest. Jag ska kissa. Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0