94

På den 94:e dagen innan förlossning kom vår liggdel på posten! Äntligen en komplett vagn! Nu är vi helnöjda och bebben får nu komma om den skulle behaga, nog för att den inte skulle må så bra då men vi är i alla fall förberedda med grejor. Nu när jag sitter och skriver här puttas den där inne lite. När man använder vanliga kläder, fast lite längre så har dom en tendens att åka upp och visa magen. På den magytan ser man då och då en spark! Det är ganska fränt.

Johan fick känna på riktiga sparkar igår, alltså inga mesiga sparkar... Det lät då så på han. Själv har jag känt starkare än så :) Men det är ju inte så konstigt eftersom vi sitter ihop nu. Man känner mer och mer för varje vecka och man börjar förstå ungefär hur den ligger. Jag tror min ligger med huvudet nedåt, benen och rumpan åt höger (uppifrån mig sett) och händerna nere åt vänster under naveln. Ibland känns det som att man kan känna en rumpa eller rygg åt höger. Speciellt efter en sammandragning. Varför jag tror att det är händerna som ligger nere till vänster beror på att "sparkarna" jag känner där känns mer som kittlingar eller slag. Inte lika kraftiga alltså.

Nu håller vi på att laga stuvade mackisar och korv, jag var helt sjukt sugen på det sen i helgen och blev överlycklig när Johan kom hem från träning med det i kassen! Det blev riktigt sen middag idag... Men det gör inget.

Blev väckt i morse av chefen, var på BVH idag igen och ska dit imorn med. På onsdag är det hotellet som gäller och sen sa hon att hon sulle försöka göra så jag och en annan får dela på en heltid så vi får 4 timmar per dag! Jag har sagt mycket om Björken, jag kan säga att om inte chef-Maria fanns där så skulle jag sagt bye bye för länge sen. Hon är verkligen den bästa av chefer!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0