Babysjal och kråkbo

Mitt hår är ett kråkbo... Jag måste kamma mitt hår VARJE timma (om inte oftare) för att det inte ska tjorva sig. Även om det är nyklippt så blir det stora dreads i nacken. Igår märkte jag dock att jag även får tjorvar MITT PÅ skallen. Vi har snygga hattar på jobbet som kanske inte gör saken bättre... Så här såg det ut mitt på skallen igår innan jag duschade:


Hela håret var katastrof. Så när vi åkte på stan idag så köpte vi en ny utredningsborste, eftersom den vi har är spårlöst försvunnen... Så går det när man är två som måste borsta håret... :)

Vi åkte ner på stan för att hämta vår bärsjal som min mamma har köpt åt oss!!

"Med en lång vävd bärsjal kan du göra många olika knytningar. Du kan bära barnet liggandes i vagga, sittandes mage mot mage, vänt ut mot världen, på höften eller på ryggen. För samtliga positioner finns det flera lämpliga knytningar att använda sig av. Med en lång vävd bärsjal är variationen oändlig och användningstiden mycket lång.

Det fungerar lika bra att bära nyfödda som äldre barn i en vävd bärsjal. Barnet sitter anatomiskt korrekt, utan att belasta höfter och rygg onaturligt. Med en vävd bärsjal kan ditt barn bli buret så mycket det vill. "

Min mor verkar ha spenderbyxen på sä! Vi är dock hemskt tacksamma! Hon får väl komma och bo hos oss när hon är utblottad! :)


Kommentarer
Postat av: Tova

Åh vad mysigt med bärsjal! En sån måste jag också skaffa :)



Nu är vår lillgrabb äntligen ute i världen (efter en oväntad och rekordsnabb förlossning hemma...), och jag kan säga att Bugaboo'n funkar jättebra ;) som du säger är det nog lite av vagnens Ferrari, haha!

Ska bli mysigt att följa resten av din "resa", jag blir nästan lite nostalgisk redan när jag tänker tillbaka på graviditeten :) kram!

2010-01-24 @ 22:17:38
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Linn

Åh jag ska nog också köpa bärsjal nu. :)

2010-01-25 @ 09:34:52
URL: http://www.vargaaa.blogspot.com
Postat av: Maria

Det är nog en sån där ungefär som jag tänkt mig. Har du något märke på den?

2010-01-25 @ 18:17:31
URL: http://guldlock.com
Postat av: Malin

Annars kan du he ungen i kråkboet. Då slipper du ju använda bärsjalen!

2010-01-25 @ 20:55:31
Postat av: evelina

mysigt! vi har en lång i trikå..

2010-01-26 @ 11:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0