När man för en gångs skull är duktig...

Ibland när man får "duktig-il" så ångrar man sig bittert... Som igår t.ex... Vi lagade middag, det blev en stor form med kasslergratäng. Massa matlådor tänkte vi. Efter middagen kikade vi in i frysen, näää.... vi måste frosta av den! Vi la ut alla lådor på balkongen och började frosta av... För att frosta av frysen så måste man stänga av kylskåpet för att stänga av frysen. Så vi gjorde ju såklart det. Gick en liten promenad och kom tillbaks. Torkade ur det som var kvar och stoppade in lådorna igen.

Vaknade i morse av att nån sprang och prasslade i köket, orkade inte gå och kolla vad som hände där ute så jag försökte sova. Sen låstes dörren så tyst som möjligt (nån ville inte väcka mig), jag hade hållt mig från att kissa och hade inte tänkt stiga upp för att göra det heller... Men jag tänkte att "Hmmm.... nån kanske har köpt blommor till mig!!" så nyfikenheten och kissnödigheten drev mig till att stiga upp... Jag såg att lampan över köksbordet var tänt, men inga blommor.... Jag såg en lapp på bordet! "Ooh ett kärleksbrev!!" så jag struttade dit... "Hej, jag glömde he igång kylen och frysen igår när jag stoppat in lådorna... förlåt... Det som är i OK kassen är nyinhandlat..." Så ALL mat som vi haft i kylen och frysen är nu INTE okej... Blir så himla himla less!! Jag som har lagat chili con carne, kasslergratäng och 1000 andra maträtter för att ha i frysen så det bara är att värma upp när vi inte hinner göra mat är borta! Igår sa jag och Johan "Vi kanske ska gå på bio!" sen kom vi på att oj, vi båda är rätt så panka för tillfället så vi kan nog inte göra det. Nu måste vi köpa mat. Laga mat. Städa ur kylskåpet, tömma frysen. Slänga allt. Frysen var proppfull...! Jag skyller allt på tv4 plus. Hade dom inte visat "det okända" så skulle nog jag kommit ihåg att man måste sätta på kylen och frysen efter man frostat av... Men nu var det inte så. Usch... Motgång.

Men vi köpte iaf ett babyskydd med bugabooadaptrar från blocket igår, så man kan ta den från bilen till vagnchassit utan att lyfta ut barnet... Bara klicka på... Ska visa senare. Ska iväg och deppa på jobbet nu.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Neeejjj så jävla drygt!! Och stackars Johan som kände att han va tvungen säga förlåt, det va ju inte hans fel det va ju det okändas fel!!!

2010-01-21 @ 18:46:43
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Hanna!

Ja jag vet!! Kunde som inte bli arg på varken han eller jag...! :) Man börjar bli mogen!

2010-01-21 @ 20:50:49
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är stolt över dig!:)

2010-01-21 @ 21:05:10
URL: http://dagismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0