friends

Ibland önskar man att man kunde dela sig själv i typ tre. Så man kan träffa den kompisen och den och samtidigt vara hemma med Frans och hans far. Jag får hela tiden prioritera bort saker som är himla viktiga, oftast kompisar. Sen då man har tid att hitta på något och kanske till och med är någorlunda utsövd så är det svårt att hitta någon att va med. För det är oftast lördagkvällar, då Johan kan ta Frans på dagen och låta mig sova, och då är det festkväll. Därför har det väl blivit så att jag mest har hängt med mina systrar och/eller Johan. Skittråkigt att inte känna att man orkar eller kan.

Jag orkar inte alltid röra mig från lägenheten... Trist men det tar på krafterna att amma, amma, amma, fundera över om Frans har rätt temperatur, tänk om han svettas ihjäl, tänk om han fryser... Han har lite ont i magen? Eller är han bara trött? blöjbyte 5 gånger på raken för direkt man bytt blöja så kommer ett nytt lass, laga mat, äta mat, samma gamla lägenhet och inget sällskap förutom min skrutt, hur ska man underhålla han när han äntligen är vaken? Prata så han skrattar? Då kräks han upp allt han ätit och då byter man på honom, lägger honom spritt naken på en handduk så han får lufta, baaajs, kiiiissss, krääääk. Man pratar med honom, han skrattar, man pussar och tar upp honom i famnen - han blir hungrig, amma, amma, amma. Kräka kräka kräka. byta kläder på han och på mig, skulle sitta fint med en lååång dusch. Frans somnar, man springer in i duschen och snabbar sig allt man kan för man vet inte om det är en 4-timmars sovning eller en 10 minuters powernap. Allt det vi gör tillsammans är det bästa jag vet, än fast det är kräk hit och dit och bajs och allt man normalt inte gillar. Jag skulle inte byta det mot nånting alls. Men det är synd att mina vänner får "lida", om dom nu gör det. Därför kan inte jag planera i förväg att följa med dom ut, jag kanske är helt slut på kvällen och inte orkar. Jag vill inte måsta ringa för 3:e helgen i rad och säga att jag är för trött... Det är inte kul. Det var därför jag inte hörde av mig till nån i tisdags om att jag skulle ut, jag och Malin bestämde oss under kvällen att det minsann skulle bli utgång. Jag hade himla roligt och det gav mig jättemycket att få träffa alla och få va lite för mig själv, trots att jag var bland folk.

Det ska bli skönt när Frans börjar sova längre stunder på nätterna så man kanske får 6 timmar sömn utan avbrott. Man offrar mycket när man skaffar barn, nu struntar jag i att kroppen aldrig kommer bli densamma, kommer förmodligen inte gå ner dom här 9 kilorna (har tydligen gått ner ett) och det får man leva med, jag hoppas bara att mina bästa kompisar fortfarande är det än fast jag kanske är sämst på att träffas och höra av mig. Jag försöker höra av mig men dagarna rusar iväg, jag försöker svara på sms i tid men det glöms ofta bort för att det var annat i vägen och jag inte kunde svara på en gång. Sen vet ju alla vid det här laget att jag är sämst på svara i telefon. Men det betyder ju inte att jag inte bryr mig, jag är bara döv - trots att jag bytt ringsignal, utan att jag visste det.














Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tror det ger sig med tiden, eller det är jag helt säker på. Så småningom sover barnen bättre, man är mer utvilad, man har kommit in i allt vad vardagen bjuder på och barnen blir dessutom bättre på att roa sig själva. Och är det riktiga vänner så finns de kvar den dagen, det lovar jag! Men jag känner helt klart igen känslan.

2010-07-10 @ 12:43:29
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag står stadigt kvar! går inte att rubba. det vet du väl?

2010-07-10 @ 18:41:26
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: camilla

haha, ja du det är nog så livet kommer att te sig ett litet tag, men alldeles snart kommer det att bli bättre! Dom växer ju så det knakar och snart behöver du varken amma eller torka kräk =)

Då kommer orken tillbax ska du se.

Ha de fint, kram.

2010-07-11 @ 15:38:33
URL: http://komillas.blogg.se/
Postat av: Senada Ramic

Hihihihi Jag går ju söndr av skratt. Det är ju exakt så här. Börjar faktiskt bli bättre här, Nikita sover hittills helt suveränt! :D Men man hinner ändå inte med nåt, dagarna bara flyger förbi. Känns som att vi lever i våran egen värld. :) Men så värt det, skulle inte kunna tänka mig ett liv utan gumman. Vad söt han är Frans, så duktig att ligga på mage. Så varmt det är nu, hur klarar du och framför allt Frans värmen? igår och förigår var så synd om Nikita, hon avr så varm, våran lägenhet är så varm fast vi har ventilationen på högsta hon åt typ en gång i timmen och sen fick hon ont i magen för att fått i sig för mycket av den första mjölken. Så det avrt som en ond cirkle i två dagar. Tyckte så synd om henne. Stackarn kunde inte sova ngt igår så varmt. :( men idag mycket bättre. Svalare i luften idag. Sov gott hörni. Hoppas det blir en natt med mycket sömn. kram kram

2010-07-19 @ 20:48:37
Postat av: Madelene & Vincent

Gud vad jag känner igen mig i det där!!



Naaw, underbara Frans växer ju så att det knakar! :D

Allt bra med er? :)

2010-07-24 @ 21:10:38
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0