barndoms midsomrar.

När jag var liten så firade vi alltid varje midsommar i Hjuken. Där har min mormor och morfar sin sommarstuga och morfars bror har ett hus precis bredvid. Mellan husen finns en gräsplätt där vi alltid firade. Vi hade tävlingar, allt från dragkamp (som senare blev borttaget eftersom så många höll på dö) till luftgevärsskytte (där Oskar domderade). Det var morfars barn och barn barn (Runes Tigers) mot morfars brors barn och barn barn (Kurts Kalkoner). Det var allvar. Blodigt allvar, mest mellan de vuxna. Det kunde bli bråk, nära till slagsmål en del gånger. Henfridssons är ganska hetlevrade. Men på slutet, då den röda glasfisken hade fått en ny ägare för året, var alla vänner såklart. Nu är det ju Frans första midsommar, så jag har såklart satt på honom en tigerpyjamas. Jag hedrar min Tiger morfar :)

Hittade en bild över Hjuken, tyvärr ser man bara precis till där mormor och morfars stuga är, så lite mer åt höger och där fann ni oss i mina barndoms midsomrar!

Kommentarer
Postat av: Madelene & Vincent

Var med i nästa stegtävling :D http://maddeluttten.blogg.se/2010/june/stegtavling.html

Kramar

2010-06-25 @ 18:22:11
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0