Bilden

Det vankas födelsedag på måndag. Johan fyller 25 år! Börjar bli vuxen på allvar!
Vi åkte på maxi innan Johans träning och vi köpte massa ingredienser till tårtbak osv. Jag längtar! Hade helst börjat baka så fort vi kom hem, men då hinner det väl bli dåligt. Plus att jag tror att jag har åkt på en sjuka... Är helt klubbad, orkar inte ta mig upp från soffan. Huvudet känns tungt och lillbebben i magen har hittat revbenen för 3-4 gången :) Det känns lustigt.

Här kommer bilden på det som inhandlades igår!

Lite dräggelhaklappar (själv dregglade jag värre än en hund när jag var liten) En gallerfilt för 99 kronor! Babyvakt, doseringskopp, näsfrida och nagelsax. Sen köpte jag lite grejer åt mina dubbel D och hämtade ut babyboxen och fick en blöjpapperskorg som tydligen ska göra att det inte luktar... Får väl se om den kommer att användas eller ej...

Fick hem en cd skiva jag beställt "mindfulness inför förlossningen" eller nått sånt hette den. Nu jämarns ska jag föda utan smärtstillande. Har läst jättemycket om nackdelar med medicinsk smärtlindring  (EDA som oftast leder till värkstimulerande dropp som ofta leder till att man måste hjälpa bebisen ut med tång eller sugklocka, sen ger de livmodersammandragande medel som gör att det blir stress med att moderkakan ska ut och då kanske man måste operera om det inte skulle funka, som dessutom stör kroppens egna ämne som har samma syfte. EDAn gör också att bebisen somnar i livmodern i ungefär en kvart och den värkstimulerande droppen gör att barnet kan bli väldigt medtagen). That's why jag vill försöka utan medicinsk smärtlindring. Sen så får vi se när vi väl är där. Men jag ska verkligen försöka, för bebbens skull.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag tror du läser lite för mycket. De flesta tar bedövning och barnen föds friska och krya. varför plågas i onödan? Men klarar man det så är det väl okey utan också. Du föddes utan bedövningar eftersom jag inte hann få någon. Du hade ju så bråttom ut.

2010-03-05 @ 07:39:21
Postat av: Hanna

Det görs knappt någon forskning på förlossningar och bebisar och det dom fått fram verkar stämma. Frågade min barnmorska och hon höll med. Men sen så vet man ju inte hur det känns, men försöka får man :) Förr i tiden trodde man att spädbarn inte kände smärta så dom opererades utan bedövning. Det var inte så länge sen heller... skrämmande juu!

2010-03-05 @ 10:47:26
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Gockan skrockade ondsint på krubbklubben när vi pratade om att det inte var så länge kvar.. "Stackars Hanna, hon VET inte vad hon har att vänta" Förlossningen alltså... Men testa går ju!

2010-03-05 @ 17:20:05
Postat av: Hanna

Kul att så många tror på mig! Nu vet ni att det kommer gå, ba av tjurskalln... ja ska visa er.

2010-03-05 @ 17:39:19
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Susanna

Herregud... hurrrrrven

2010-03-08 @ 10:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0