Orolig mitt i natten!

Nu ligger Johan och Frans och myser bredvid mig i sängen. Båda är däckade. Johan ligger på rygg och Frans ligger på hans mage/bröst, ibland tror jag inte att han andas så då måste jag dit och känna! Lite nojjig!

I natt fick jag panik! Frans var borta!! Jag letade överallt, väckte Johan och sa att han skulle börja leta och jag kunde inte förstå var han var! Hade han fallit ner från golvet och rullat under sängen? Mådde han bra? Johan fattade ingenting när jag rev i kuddar och täcken men han kollade vaggan "Han är ju här!" sa han lugnande och jag såg honom (hade redan sett honom för jag hade självklart kollat i vaggan, men jag hade fått för mig att han skulle va två... som nappar... var min förklaring som jag tyckte lät vettig...då). Då förstod jag att jag bara hade fått för mig något. Han låg och sov så skönt i vaggan och gud vilken lättnad! Johan minns nog inte mycket av natten, han sover som en stock.

I morse var jag tvungen att väcka Johan efter Frans hade ammat och blivit bytt på, jag behövde kissa och sen hade jag tänkt hänga upp en tvätt. Han hade en av sina vakenperioder just då och då tycker jag inte att han ska behöva ligga i vaggan själv, han måste ju ha en som pratar med honom och myser. Så jag sa "nu får du vakna till och prata och gosa med Frans". När jag var klar med tvätten så låg Frans klarvaken bredvid Johan men Johan sov. Alltid sovande. Alltid dödstrött. Tror inte Johan fått såhär mycket sömn sen han själv var bebis. Nu ska jag iaf väcka Johan så vi kan göra klart för BVCs hembesök! Ska man bjuda på fika?

Idag måste jag köpa en amningspump. He spänn i bröstn! Försökte handpumpa igår och bad Johan googla tekninken, fick ut lite faktiskt! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag undrar samma sak, ska man bjuda på fika? Berätta för mig sen hur du gjorde! Vi har hembesök på måndag. :-)

2010-05-21 @ 13:00:36
URL: http://hemligbulle.blogspot.com
Postat av: Madelene

vi bjöd på kaffe, fikabrödet hoppade hon över, men jag åt givetvis, har blivit sockerberoende :p

2010-05-21 @ 14:16:06
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Tina

Ååh vad otäckt att få för sig att sin bebis är borta...men jag vet ju hur övertygad man kan känna sig i sånna halvsovande lägen.



Men guuuud vad mysigt det låter med bebis och sambo i sängen på morgonen. Gos!! :)



Låter inte så skönt med brösten. Jag har lite fobi för att ha ont i brösten, det är så jäkla otäckt. Jag ska nog bestämma mig för att inte ha ont i tuttarna när jag ska ha bebis. Ja det ska jag nog!! :)



Lycka till!

Många kramar/Tina

2010-05-21 @ 15:06:28
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: Vargaa

Känner igen det där. Första natten (på bb) sov lillan på sambon och jag väckte honom flera ggr för att fråga om hon andades. :p

2010-05-21 @ 16:41:34
Postat av: Mikaela, 18 år och mamma till Lucas.

Är precis likadan, om Jim har Lucas på bröstet, så måste jag gå och titta så han verkligen andas stup i kvarten. Man känner sig som en liten hönsmamma!

2010-05-25 @ 13:36:19
URL: http://goesbothways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0