Amma eller ej?

Nu stod det en tallrik mat framför mig och jag var inte säker om jag hade haft creme fraiche i den eller ej. Jag vet inte när jag hade gjort den, den fanns i frysen. Ska jag sluta amma, tänkte jag. Klarar jag av det? Jag som har tyckt att det har varit rätt jobbigt att amma. Speciellt på dagen. Nu ammar jag kanske tre gånger per dag. Morgon, mitt på dagen/eftermiddan och en gång på kvällen. Sen så käkar han på natten också och det är olika många gånger. Så det är rätt okej. Inte lika många gånger som det var tidigare, inte lika intensivt och kladdigt osv. Nu kan jag mer välja tillfälle, det kunde man inte när han var mindre. När han var hungrig så skulle han ha mat, så var det bara. Gick inte att diskutera. Jag hade trott att jag bara rätt och slätt kunde sluta amma, han är ju ändå 6 månader och en vecka och rekommendationerna är ju 6 månader helamning. Vilket jag inte riktigt har hållit på med på slutet. Men sen tänker jag att det är rätt bra att kunna amma om det visar sig att han är superallergisk mot allt. Sen så är det rätt mysigt på kvällen och natten och morgonen. Då man inte har annat för sig, då man kan ta den tiden och bara gosa. Det är dessutom ibland den enda trösten. Bröstmjölk är dessutom grymt nyttigt och jag tror min innehåller nått supermedel för Frans är som besatt ibland...

Hur som helst så sparade jag maten i en matlåda. Plockade fram en annan rätt och den är nu i mikron... Jag ska nog amma lite längre, än fast jag är sugen på att sluta amma. Men jag tror jag kommer sörja det ordentligt. Hade velat att det kom naturligt och att jag slutar för att jag inte har mer att ge. Inget beslut. Vill helst sluta amma innan jul, men jag ska iaf amma fram till läkarundersökningen. Det känns som att jag vill ha ett OK av dom osv.

Kommentarer
Postat av: K

Nils är förmodligen också mjölkallergisk så jag vet hur jobbigt det är att tänka på det med mjölkprodukter hela tiden, Han har fått diagnosen efter kraftiga kräkningar och viktnedgång när han var några veckor gammal. Inga tester tyder på att han är allergisk dock (prick- eller blodprov.) Vi har fått nutra utskrivet i mängder sen start trots att jag helammat. Betalar inget eller väldigt lite (minns inte att jag betalat iaf så det kan inte varit så påfrestande.) Frågan är dock om ni ska ha nutramigen när han är så gammal - det är ju ersättning. På vår barnakut lämnade de ut burkar med nutra gratis till dess att vi fick tid hos barnmedicin. Men man får stå på sig ganska mycket, Förklara hur mycket bättre det blivit sen han övergick till mjölkfritt (om det nu blivit det.) o.s.v. Hoppas att det blir bättre och att de tar bra hand om er på barnmedicin!!

2010-12-03 @ 12:58:44
URL: http://nilsmammasmammablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0