nutra och möjlig fas?

Nu börjar jag misstänka någon slags fas... Möjligtvis någons slags fas som innebär att barnet vill vara mer nära. Igår somnade Frans klockan nio. Vi provade att lägga honom i sitt rum klockan åtta, men han kunde verkligen inte komma till ro. Så jag la honom i vaggan i vårt rum. Jag vaggade och vaggade och sjöng och hade mig. Tillslut somnade han, i två tre timmar sov han men sen då när vi skulle lägga oss så vaknade han och ville inte somna alls. Han var så olycklig och kunde bara slumra om man vaggade vaggan. När man slutade så gick det tre minuter ungefär och sen så vaknade han till och var olycklig igen. Johan tog upp honom till vår säng och han somnade på en gång. Poff. Han vaknade en gång på natten och på morgonen ville jag verkligen att han skulle vakna så mitt stackars sprängfyllda bröst fick tömmas. Han vaknade vid 8 och nio för att äta och sen sov han till 10.40... Helt sjukt. Nu somnade han igen, efter gnäll direkt jag inte hade honom i famnen. Misstänker... För det var samma sak natten innan, vaknade till och från och ville inte somna fram tills han fick komma upp till vår säng. Då snurrar han runt på magen och somnar så gott!

Johan ringde BVC igår om remissen till sjukan, den hade dom glömt skicka och dom skickade den igår... Hoppas dom kom ihåg. Jag vill kunna ge Frans riktig mat, inte bara amma hela tiden. Har börjat få så ont när han äter. Behöver recept så han kan få ersättning utan att det ska kosta skjortan. 217 spänn för en förpackning på 400 gram... För att få recept så måste man konstatera komjölksproteinallergi, och det kan man bra göra på sjukan verkar det som.

Kommentarer
Postat av: erre

här var dom ju helt hjärndöda.. eller i gällivare. De sa först att vi var tvungen köra själva i en månad på specialersättningen innan vi skulle få det på anvisning! Den läkarn var störd i huvudet. Vi pratade med en läkare som konstaterade samma sak (att läkarn var störd) så då fick vi det på anvisning. Däremot visade det sig att han inte tålde den heller (althera, nutra osv. är sönderspjälkat mjölkprotein i så små delar att de inte ska reagera på det men det upptäckte vi ju att det inte gällde Maximilian) så nu har vi en ersättning som kostar 500 kr burken! Jesus! Tacka för att man bor i sverige yao!

2010-11-18 @ 13:46:37
Postat av: Angelica

Ludvig har precis varit i den där fasen som är nu runt den åldern de är, så det är säkert därför Frans är så närhetstörstande och klängig - det var Ludvig också! Men det går ju över :-)

Hoppas ni får komma till sjukhuset med Frans snart.

2010-11-18 @ 14:05:27
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0