Så stolt över vårt barn!

Hej alla, ni kan inte ana hur stolt jag är över mitt lilla barn!

1. Han har börjat dra sig framåt. Han är så duktig, jag tycker dock att det är lite för tidigt! Nu måste man verkligen ha koll på honom!

2. Han har varit utan tutte i ett dygn. Han somnade i vagnen utan större problem, jag drog ut den på balkongen och lämnade honom. Han började sprattla och Johan gick ut och drog vagnen fram och tillbaks ett kort tag och han somnade. Sen så har han varit bra hela dagen, inte mer gnäll än vanligt, och i kväll så la jag honom i vaggan för att Johan skulle få natta honom då han kom hem (jag hade besök), Johan kom hem 5-10 minuter senare och då sov Frans! Helt utan vaggning, amning eller nått! Jag gjorde precis som vanligt, pussade, sa god natt och sen la ned honom. Schmack! Sov.

Jag hoppas nu att det fortsätter såhär! Att det inte blir några problem! Anledningen till att vi slutar med tutte är att det är en bra tid för det nu. Just den månaden som han är i. Vid 4-6 månaders ålder så slutar dom ha ett så stort sugbehov. Fortsätter man så blir det typ en vana, en vana jag gärna bryter nu och inte när han är 3 år. Andra anledningen är att jag helt enkelt inte orkar ge honom tutten på natten. Det tar på krafterna och är det så att han sover hela natten bara av en sån liten sak som att sluta med tutten så är det så värt det! Jag vet att det finns tusen positiva saker med tutten, men just nu känns det bara som att det inte spelar någon roll. Vi gör det för att vi känner att vi behöver det. Sen så verkar han ju inte må dåligt av det. Tutten har varit min bästa vän, eller mina bröst bästa vän. Att komma tillbaks från BB hemvård och få veta att han går upp i vikt som han ska, alltså har får i sig maten som han ska, var det bästa! Mina stackars bröstvårtor fick semester. Han var som en igel, han ville suga hela hela tiden och det gjorde så ont. Dom var så ömma. Men nu känner både jag och Johan att det är en bra tid att sluta med tutten. Jag hoppas att det kommer att gå vägen... Jag är positiv!

Kommentarer
Postat av: Elin

tutte eller napp? Slutar ni med båda? (förlåt men jag förstod inte) :-)

2010-11-04 @ 22:24:16
URL: http://hemligbulle.blogspot.com
Postat av: Hanna

tutte är napp för mig :)

tutte är kanske bröst för andra, men jag menar bara napp. Är det annat än napp så skriver jag bröst eller amma :) Här uppe säger man tutte åt napp! :)

2010-11-05 @ 08:30:37
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Madelene & Vincent

Jag har dragit ner på användandet, men inte slutat helt för jag gruvar mig för nätterna.. Hur tusan ska man göra när han vaknar och vill ha nappen? Rädd att han blir hysterisk :p Haha

2010-11-10 @ 20:22:49
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0