stackars mig...

När jag fick domen "sluta ät mjölk!!" så försvann allt intresse för mat. Jag har tappat allt, jag orkar inte laga mat för all god mat innehåller nån form av mjölk. Det kan vara mjölk, grädde, smör, creme fraiche, turkisk yoghurt, vanlig yoghurt, ost osv osv osv. Frukost... Åh... suck och stön, jag vill äta turkisk yoghurt med hallon i... Får jag inte. Jaha, då vill jag ha en macka med ost och gurka på - går inte! Jasså... jamen... då kanske jag ska dricka oboy då, och strunta i något tuggbart... Näe, inte det heller. Då blir jag så less att jag vill inte ha nått, så det blir typ en mandarin. Lunch... Ååååh va gott med:
- lasagne
- pasta med pastasås (typ carbonara)
- kyckling med fetaost/soltorkade tomater/pesto-sås
- lax med pressad potatis och vitvinsås
- stuvade makaroner och köttbullar
- köttfärslimpa med pot.mos och kantarellsås
- pannkaka med grädde och sylt

Fail, fail, fail...

Det jag får äta är det jag orkat laga och sparat i matlådor... kycklinggryta med kockosmjölk och köttfärssoppa...
Jag liiiider... Men vad gör man inte för sin lilla plutt, fast jag längtar tills jag slutar amma!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hur länge har du tänkt amma?

2010-11-03 @ 09:21:30
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Sofi

All mat går att tillaga laktosfritt! Det finns ett stort utbud! googla och se, du ska inte deppa ihop, det finns god mat även för dem som inte kan äta mjölk!

2010-11-03 @ 09:38:42
URL: http://hugosvarld.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sofi: Jo, jag vet. Det finns skitmycket bra grejer men jag orkar inte, det är det det handlar om... tyvärr! :) Jag är lat och tycker synd om mig själv. Sen så blir det väl en annan sak om jag skulle vara mjölkintollerant själv, för resten av mitt liv. Men jag ser det bara som en liten period och då orkar jag inte anstränga mig. Kommer ju göra det sen om Frans allergi fortsätter. Nu är det tyvärr så att jag inte kan äta mjölkprotein och om det var mjölksocker (laktos) så skulle det vara enklare. Då finns det massor mat man kan äta!

2010-11-03 @ 10:39:18
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Angelica: Jag hade tänkt 6 månader... men om Frans fortsätter att vara allergisk mot mer än bara mjölk så kommer jag nog måsta fortsätta ett tag till. Sen så vägrar han nutramigen, så jag kan inte byta till ersättning än heller. Måste vänja honom med smaken, det går sådär...

2010-11-03 @ 10:40:37
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0