igen...

I natt när jag ammade Frans så somnade vi båda i min säng, jag vaknade av att han tokkräktes... Jag har ju slutat med mjölk! Han har slutat med mjölk! VAD HÄNDER!?

I morse for vi på BVC för att se om han tappat vikt och så, men han håller kurvan så hon sa att det inte kan bero på gluten. Om det var glutenallergi så skulle han tappa i vikt. Så hon trodde att kräkningen i natt berodde på "efterskalv" eller vad man ska säga. Så nästa vecka ska vi dit för vaccination och läkarundersökning och förmodligen skulle vi skickas till barnkliniken för att senare göra en undersökning där och provocera för att se om det berodde på mjölken... Anledningen till att vi skulle skickas dit så tidigt beror på att jag och Johan har mycket allergier i släkten... :(

Annars så mår han bra, han leker och äter och allt är som vanligt. Jag hoppas bara att han inte fortsätter att kräkas. Vår sköterska sa att vi inte skulle ge honom annat än bröstmjölk, banan, gröt och potatis (alltså inget nytt).

Kommentarer
Postat av: erre

vad är det för gröt han får?

2010-10-28 @ 11:44:18
URL: http://facebook
Postat av: Hanna

Han får sempers mjölkfria risgröt!

2010-10-28 @ 11:45:39
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Inte så konstigt att han var så grinig igår då. Första gången jag sett honom vägra äta...

2010-10-28 @ 13:04:48
Postat av: Angelica

Stackarn! Hoppas ni får något klart besked snart på vad det är.

2010-10-28 @ 14:32:21
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Tina

Hoppas det inte är en massa olika matallergier han har, det blir så jobbigt för honom (och er)då!



Skriver mitt svar på din kommentar i min blogg här i din blogg också:



Hanna Tack!!! Det tröstar mycket det du säger om ditt illamående, ibland tappar jag hoppet och tror att jag alltid kommer må så här illa...även när bebin har kommit, hehe! Nej just nu är tanken på att gå igenom ännu en graviditet nära inpå denna långt långt borta. Av egoistiska skäl känns det som att ett barn är lagom :S.. Ja jag längtar faktiskt till förlossningen så in i bomben. Jag var inne på din blogg bara häromdagen och bläddrade tillbaka till maj för att läsa då du skrev din förlossningsberättelse med Frans. Jag bara hoppas att min förlossning får bli lika bra som din. Tack för din kommentar! Kram

2010-10-28 @ 14:55:50
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejsan,

Om din gosse fortsätter att kräkas så där så tycker jag att du bör kräva att få kolla om han har gluten.

Själv sa de så om mig enda fram tills 12 årsålder att jag inte kunde va glutenallergiker för att jag var för " Tung".



Lycka till!

2010-10-28 @ 21:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0