Om det förblir blått kommer jag inte ha råd att var hemma...

Moderterna vill ändra karensdagen till två dagar.... Kul att bli sjuk? Det kommer att leda till att fler folk kommer att gå till jobbet sjuka, det kommer att leda till att allt fler kommer att bli sjuka, inte hinner bli friska och det kan leda till långtidssjukskrivning... För det är väl inte så många som har råd att vara hemma två dagar? Jag känner flera som helst inte är hemma nu då det bara är en karensdag! Har även läst någonstanns att dom vill ändra till fem karensdagar, men hittar ingen fakta på det.

Nä, är man inte rik så kommer man inte kunna vara hemma då man SKA va hemma. Idioti. Jag har försökt läsa mig till om man får en karensdag om man t.ex jobbar med sjuka redan. Jobbar man med patienter som går på cellgiftsbehandling så är det otroligt viktigt att inte vara sjuk på jobbet, gäller inte bara cancersjuka såklart. Jobbar man på förskola så ska man inte heller komma sjuk på jobbet. Varför slopar man inte bara karensen för de som jobbar inom barnomsorg, äldreomsorg och sjukhus? Det är väl allmänt känt att undersköterskor, sjuksköterskor, vårdbiträden, förskolelärare, barnskötare osv osv inte är de yrken som ger mest lön... Har man råd att vara hemma då?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag vet att det har diskuterats att man ska slopa karensen för typ de yrken du räknat upp, så vi får väl hoppas att det blir så :-)



Och bara för att Moderaterna vill ha två karensdagar så är det ju inte säkert att det blir så, de är ju fler om saken :-) Och förresten så vill de inte ha två dagar hittade jag nu: http://valstugan.moderat.se/?x=vill-ni-andra-antalet-karensdagar



:-)

2010-09-07 @ 14:27:24
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0