STACKARS!

Jahapp, då var helgen slut igen. Det är rätt så skönt med helg nu när Johan är ledig på fredagar. Den blir mycket längre och sen så får man ju umgås med mannen lite mer än vanligt!

I helgen var det surströmmingsskiva ute vid havet/älven (där älven blir till hav). Av fem (sex med Frans) så åt 1 surströmming, det var Victor. Johan och Sandra käkade sillklämmor, Jag åt klämmor med potatis, vb ost och tomat, Elisia käkade kyckling. Sandra var dock så modig att hon smakade surströmming. Klockan 23 så gick jag isäng, jag var så sjukt trött! Är fortfarande jättetrött. Jag vaknade först av alla vuxna. Jag gick ut till Elisia som satt och sjöng för sig själv. Vi tittade på bollibompa. Vid nio vaknade Frans och då väckte vi resten.

Klockan 10.30 skulle nån av jag och Johan vara inne i stan på möte om babysimmet som börjar på tisdag! Jag fick ta det, Johan fick va kvar i "stugan" (som typ är ett palats). Åkte tillbaks efter mötet och då städade vi klart och drog in till stan igen.

Jag börjar känna mer och mer att jag vill bo större, men jag vill bo kvar i lägenheten... För jag trivs så himla bra här, nära till alla jag umgås med också. Brukar kolla på hemnet.se och drömma mig bort. Tyvärr är vi för fattiga för att ha råd, men man får ju drömma... Det har min mor till och med bekräftat.

I dag spelade Johans UFC mot Östersund... Johan gjorde mål och fick ett rött kort. ETT RÖTT KORT!! Världens snällaste, frommaste, sportsligaste människa fick ett ryck och sparkade tillbaka när en IDIOT till motståndare armbågade honom i magen. Stryk skulle han ha, om jag fick bestämma. Jag tycker att han skulle ha sparkat tillbaks i magen när han lix skulle få ett rött kort... Men det är ju jag och så får man inte säga. Klart man blir sur och ger igen. Dommarn hade dock inga ögon och såg bara Johans spark och visade rött. Tyvärr är reglerna hårdare nu så ist för bara en avstängning så blir det förmodligen två matcher han måste hoppa. För egen del är jag rätt glad, för då är han hemma nästa helg ist för stockholm... Men jag vill ju för hans skull att han ska få spela alla matcher som är kvar på säsongen. Min lilla underbara fotbollsbabe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0