tillbaka

Nu har vi hämtat igen kameran! Wihoo! Nu ska vi ta massa massa kort!

I måndags var vi på visning av ett hus
I tisdags var vi på babysim
I går var vi på mammafika och idag ska vi på öppna förskolan på ålidhem!
I morgon ska vi på BVC för mäting och vägning!
På lördag är det match och på morgonen tror jag att det blev body balance med en av mammorna
På söndag är det val och valvaka, nån som har lust att käka tacos och följa den? (blev så sugen på det igår då Jihde sa nått om tacos och rötjut framför valvakan)

Skönt att ha massa att göra, man känner sig bättre som mamma då. Inte bara sitta hemma och försöka underhålla Frans! Nu när man är på t.ex öppna förskolan så är det babysång och liknande så då får ju Frans roligt också! Plus att han gillar att träffa andra bebisar. Tror jag iaf, han kanske inte alls bryr sig. Det är iaf skönt att träffa vuxna för mig!

I veckan har dock Johan varit hemma sjuk från jobbet så det hade ju varit ganska ok att ha en oplanerad vecka så man har tid att träffa han också men han har varit så pass dålig och knäckt att han nog har behövt alla ensamma sekunder som han fått. Nu mår han bättre, men jag tror han spelar lite för han har fortfarande världens hosta och ser inte kry ut. Han spelar bara frisk så han får va med på träningen i kväll och kanske få spela match på lördag. Jag gillar inte att han ska spela när han fortfarande har världens hosta.

Nu ligger Frans längs mina ben och sover, Johan steg upp med honom klockan sju och kom tillbaks till sängen klockan 9 för då var han hungrig. Så då var det min tur :) Hela veckan har faktiskt Johan gått upp med Frans så jag ska få sova några extra timmar, trots sjukdom. Eller nu ljög jag, nästan hela veckan.

Frans har fått fnatt. Varje kväll/natt klockan 24 så har han vaknat och inte somnat om med nappen. Så den första natten ammade jag honom då, samma sak natten efter och sen tänkte jag att "bara han inte får in det som vana att vakna då för att äta..." men natten efter det ammade jag honom men igår fick jag nog. Då försökte jag buffa honom på rumpan för att han skulle somna, en sekund somnade han men när jag tog bort handen så vanknade han och började böka, då ville jag grina för jag var så trött. Johan la Frans i vagnen och styrde den över en tröskel och vips så somnade han! Först tänkte jag att det är luuuugnt! Han får käka klockan tolv för då kommer han ju sova till klockan 6 åtminstone. Men nåe, han vaknar klockan tre varje natt, sen klockan 6 och sen klockan 9 ungefär. Det blir jobbigt! Jag känner mig trött varje dag, sen blir man ju mosig i skallen av att amma. Hormoner som snurrar och jag tappar ord och blir en virrhöna. Jag längtar tills han blir 6 månader och han går över till riktig mat. Hoppas jag iaf, så han inte vägrar mat och jag måste amma i några månader till... Jag skulle nog sörja amningen väldigt mycket, det är trots allt väldigt mysigt. Inte när man är bland folk men när man är hemma och Frans har pyjamas och ska lägga så så ligger man i sängen och myser och han ammar, sen lägger man ner honom i sängen med tutten (nappen för er som inte vet vad en tutte är) och en snutte han kan pilla på och då är det bara att lämna rummet så somnar han. Min älskade lilla plutt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag vill äta tacos!!:)

2010-09-16 @ 16:56:07
URL: http://dagismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0