Tjuvar?

Idag har vi haft fullt upp!
Förutom att Frans sov till halv elva så har "vi" badat i baljan och sen kom hans moster Ida och kidnappade honom. Skönt för mig som drog iväg till Sandra och sen hälsade vi på Susanna och vi fick träffa hennes lilla minivalp som är som en duntuss. Världens sötaste lilla skrutt! Han heter bellman och är en bichon havanais (stavade jag rätt?).

Sen åkte jag hem och gjorde mat åt Fransen, det blev typ kyckling kokat i mjölk och creme fraiche, paprikapulver, lite tomatpuré och basilika... Det luktade gott iaf. Till det kokade jag potatis.
(Var för trött och trodde jag skrivit detta igår så... EDIT: Vi drog till Lisa där Sandra var och jag crashade deras myskväll! Det är så skönt att man äntligen kan börja va borta på kvällarna med Frans, han är vaken längre och somnar inte direkt han sätter sig i vagnen/bilen. Lite senare kom även en annan Lisa och hon hade med sig sin björn till hund, Troy. Superfin rottweiler och han och Frans var grymt intresserade av varandra :) Jag säger björn för han hade världens björnhuvud! Det var snart ett år sedan jag såg Troy och då var han fortfarande valp, då tyckte jag han var stor och nu hade han blivit ännu större! 50 kilo hund!)

Imorgon åker vi till hällnäs, så skönt det ska bli. Än fast jag är i en period där jag inte skulle ha nått emot att vara hemma hela helgen med Frans och Johan bara.

Förresten så köpte vi en dress till Frans här om dagen, en som jag tittat länge på men känt mig för fattig för att köpa. Den kostade 199 kronor. Vi var på Lindex och skulle köpa innetofflor åt Fransen då vi fick höra att det var 25% på alla babykläder. Så vi köpte skorna för 40-nånting och då slängde jag i sista sekunden över dressen till Johan som stod i kassan, köpet hade redan gått igenom så han fick betala var för sig. Jag tror kassörskan blev stressad och slog in 99 kronor (ist för 199) och drog 25% på det = typ 75 kronor. När vi kom hem kollade Johan på kvittot och frågade om det stämde.... Hur skulle ni gjort? Gått tillbaks eller ej? Vi gick inte tillbaks...
 

Kommentarer
Postat av: Hella

Hell no! :P

2011-04-07 @ 22:34:31
URL: http://lifeofhella.blogspot.com/
Postat av: Lisa

mhä! här föll ju halva dagen bort tyck ja!:P du va ju hos mig också och träffade en till hund, kanske inte lika liten, men garanterat en ny kompis till Frans;)

2011-04-07 @ 23:12:55
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så ärligt är jag inte så jag hade gått tillbaka ;-)

2011-04-08 @ 10:23:34
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Lisette

Sådana där tillfällen brukar jag tänka att "det var meningen". Släpp det och njut över det faktum att söt-Frans har en snygg dress!

2011-04-08 @ 14:40:21
Postat av: Elsa's mamma

Super fin dress! Säker är den slut i stan, buuhuu.

Klart ni INTE ska tillbaka. Är man så kass att man knappar in fel får Lindex skylla sig själv som anställt personen, hihi.

2011-04-08 @ 22:11:15
URL: http://hemligbulle.blogspot.com
Postat av: Tina

Jag skulle inte gått tillbax...men samtidigt skulle jag med flit haft lite dåligt samvete bara för att försäkra mig om att jag minsann är en godhjärtad och ärlig person. Hehe. Det är ju bara så att fattiglappen i en oftast slår moraltanten i såna där lägen...inte bra men det är som det är :P

2011-04-08 @ 23:37:20
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0