the lake

Jag har som alltid tänkt att jag ska gå nydala runt. (Nydala är en sjö) Det kan ju inte va så långt tänkte jag. Pust och stööön! Tar det aldrig sluut?? Det var fint väder, Frans sov i vagnen och Johan följde med. Han är inte den som gärna promenerar ska jag tillägga. Mysigt vissa delar och andra delar var inte så mysiga. Dom håller på att bygga E4:an just vid stråket så man måste gå ute på vägen en bit och där var det massa traktorer, grävskopor och alla slags maskiner som finns kändes det som. Fransen blev helt till sig. Så himla intressant tyckte han. Frans hade alltså vaknat efter halva vägen (typ en timmas promenad...). Vi satte oss vid en brygga och Frans fick käka lite och sen fortsatte vi efter lite vila. Allt som allt tog det nästan två timmar... Huvva! Vi fick reda på att det var mellan 8.2-10 km runt sjön. Aldrig mer sa jag, Johan instämde och Frans skrek det ljusaste han kunde. Han var exalterad som vanligt.

Allt hade kanske känts lite skönare om vi inte hade kört en stenhårt benpass på IKSU innan :) Men nu är vi en erfarenhet rikare. Kanske kan cykla runt sjön nån dag... det känns mer lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0