Lite update

Frans har börjat testa hur det är att gå - utan att hålla i sig.
Igårkväll gick han längs soffan och vips släppte han och tog två små steg mot divanen! LYCKA!
I morse så gjorde han samma sak om och om igen! Himla duktig!

Han älskar boken "Knacka på" och sin alfons pekbok. När jag öppnar knacka på så lyser han upp! Det har jag aldrig märkt förut men nu ser man hur kul han tycker att det är.
Idag så testade jag att provocera, kokade hans gröt på vatten och 2 tsk mjölk.... Än så länge så har han inte spytt eller visat några tecken på dåligt mående. Hoppas hoppas att det går bra! Det kan ju va så att dom inte visar något förrän flera dagar efter man börjat med att provocera.

Annars så dansar han omkring, pekar på lampan, lallar och babblar. Han vill ha uppmärksamhet hela tiden och får han inte den så morrar, hostar, jollrar, skrattar, dansar han osv.

Han har en period där han sover kasst på natten, jag vaknar inte - Johan får ta allt. I natt vaknade dock jag av att Frans bara skrek än fast Johan var där, så jag tog över så Johan skulle få sova. Vi satt i gungstolen i en halvtimma, jag sjöng och gungade och Frans låg på mig och tittade. Han vägrade somna. Tillslut fick jag nog och gjorde ersättning och vips somnade han. Så mellan 19-7 käkade han ersättning 4 gånger! Man ska ju inte ge mat på natten men det skiter vi i. Det är enkelt och det funkar, jag tror dessutom att det bara är en fas.

Vi var på BVC i torsdags och Frans är 73.3 cm lång och väger 8970 gram, han har åkt ner ungefär en kurva och är kvar på sin längdkurva. Så det är två kurvor mellan vikt och längd. En liten mask, det märks dessutom när man ska klä på honom ytterkläderna. Längtar ihjäl mig tills det blir vår då man inte behöver bylsa på med täckisar osv.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ludvig är också inne i en period då han sover kasst, och har hört att fler föräldrar med barn i ungefär samma ålder har samma problem. Så förhoppningsvis är det bara en fas...

2011-02-21 @ 14:30:50
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Sofie i San Francisco

alfons!

2011-02-25 @ 02:10:44
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0