Lite musik.... :)

Nu kommer säkert ni skratta, men jag ska dela med mig lite av vad jag har i lurarna när jag "springer".
Den första låten har jag för att den påminner så himla mycket om när jag bodde uppe på mariehem med min dåvarande pojkvän och två till killar. Dom här killarna kommer ifrån Malå, ett litet samhälle som ligger i lappland (västerbotten enligt dom dock...) där uppe bor det iaf kvar en kille som heter Jens. Jens älskar techno. Han brukade ladda hem technolåtar när han var på besök, oftast föll de inte mig i smaken men den här har som fastnat. Jag i min tur har smittat av mig på syrrorna... Dom diggar också, men jag har tagit den här låten mest för att den får mig på så sjukt bra humör. (bäst med hög volym)


Den andra låten är i samma genre. Men den här gången är det min älskade vän Lisa som har fått mig att gilla den... Det är hennes låt och hon har en egen dans till den. Den såg jag mycket av när vi bodde på Liljansberget tillsammans! Lite av en pekfingerdans korsad med pontare... Då fattar ni! :) Jag har valt den också för att den gör mig peppad! (bäst med hög volym)



Den tredje låten är en låt som syrran bad mig fixa hem, har knappt hört den men när hon sen förklarade att man var TVUNGEN att gå/springa i samma takt som det är i början så började jag gilla den mer. Alltså en blandning av hur han sjunger och själva takten i låten... En utmaning med andra ord. (bäst med hög volym)



Så, nu har jag delat med mig... Vilken är din favoritträningslåt?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Liquido - narcotic ;)



evanescence - going under



Basic element - queen of love

2011-01-13 @ 22:05:46
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Knatti

Jag får oftast låten "Fit But You Know It" på hjärnan när jag går runt på IKSU utan musik i lurarna.



Förutom dans så gillar jag bäst att springa! Här kommer några av mina favoriter som jag inte byter ut...



Uppvärmning:

Hello Brooklyn -All Time Low (de säger faktiskt start running)

Red Eye -Twopointeight (på sommaren är den bäst när man är utomhus och får flugor i ögonen)

Radio Girl -Volbeat (för att jag blir så glad av den)



När jag springer intervaller:

Warmonger -Lesra (matar den tre omgångar och kutar allt vad jag har så länge jag kan, den är 1:30 i versionen jag har)



När jag är klar/helt död:

Born to run -Bruce Springsteen (har du tänkt på att hans efternamn dessutom är perfekt i sammanhanget)



Funkar varje gång! :)

2011-01-13 @ 22:27:37
URL: http://intblyg.blogg.se/
Postat av: Simon

http://open.spotify.com/user/simonrasmus/playlist/5awPJZ7uon6kMrxRRIKaO3

2011-01-14 @ 00:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0