PANG!

Tillbaka i umeå, så himla skönt att sova i sin egna säng... sin SKÖNA säng. Den i hällnäs är inget att hänga i gran direkt. Jag har diskat upp alla redskap till min kitchen aid och nu väntar den bara på att få användas! Först måste ingredienser inhandlas! Tror jag ska baka bullar... men då är ju frågan: Var ska jag rymma alla? Min frys är full av barnmat... Nån som vill ha bullar? Ja bjuu!!

Frans förr ordentligt i dag, aj aj aj!! Han stod upp och hade så roligt (han har blivit så stabil så man är inte lika hönsig längre... tyvärr!) vid lådorna medan jag stekte en omelett. Plötsligt glömmer han av sig och släpper taget och faller mot golvet och i fallet vänder han sig från rygg till mage/sida så han slår i pannan/ögonbrynet i golvet. All tyngd hamnar där. Man ser att det är en riktigt hård smäll! Han gallskriker (bra tecken hinner jag tänka) och jag tar upp han fort som attan när jag ser att det spruckit kärl innanför huden och det blir bara mer och mer (inte så mycket dock!) och det går snabbt! Jag blir nervös och börjar känna om bulan är rund (ofarlig) eller avlång (farlig - tecken på skallfraktur) - helt ärligt så vet jag inte! Jag tycker den känns lite avlång men den ser rätt rund ut. Frans slutar gråta men vill gärna vara nära. Han får vara i mitt knä och jag tänker att "skit också, han ska ju sova nu!! Inte så bra om det nu är en hjänskakning eller liknande....!" Men Frans blir sig själv snabbt, inte så ledsen alltså... Jag får ha koll på honom. Jag lägger honom i vagnen och han pjollrar på för sig själv och tillslut somnar han av sig själv. Jag har kikat till honom tusen gånger och allt ser bra ut! Nu vaknade han när Johan kom hem. Skönt...!

Förresten så börjar mitt nya liv idag. Hanna ska bli smal.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Då är vi två. Angelica ska också bli smal.



Skönt att han blev sig själv efter ett tag i alla fall, det är läskigt när sånt där händer.

2011-01-03 @ 11:49:55
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Lisa

JAG vill ha bullar! och garanterat pappa också:P

2011-01-03 @ 14:20:43
URL: http://dagismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0