Tack!

Tack för alla musiktips!:) Nu ska jag lyssna igenom och förmodligen sno några låtar!

Johan är pappaledig idag som vanligt. Vi ska käka frukost/lunch nu och sen ska vi iväg på försäkringskassan och göra så jag inte tar ut några dagar alls. Sen ska vi också göra så att Johan ska få alla mina dagar som är kvar. Så han också kan va hemma ett år. Vi ska alltså utnyttja det här så mycket vi kan. Mina dagar ger ju knappt nånting... typ 180 spänn per dag. Ska jag va ärlig så vet jag inte hur mycket jag har i SGI... Men hur som helst så får Johan ut bra mycket mer. Sjukt mycket mer. Så det är lika bra att inte ta ut mina dagar, för dom ger ändå inget i plånboken. Medan Johan får ut lika mycket, om inte mer, om han tar ut 5 dagar som jag får på en heltidslön. Vi vet att vi kan spara dagarna och att det är skitbra, men vi vill att båda vi ska va hemma tills Frans är två år och då får man ta det helt enkelt... om vi har tur så kommer det kaaaanske vara kvar några dagar när han är två år. (Ni som inte förstår - Fram till att barnet är 1 år får man ta ut hur lite dagar man vill, när barnet fyllt ett år måste man av nån korkad anledning ta ut 5 dagar i veckan.... Man har 240 dagar var, alltså 480 dagar sammanlagt som man får göra typ vad man vill med. Man måste ta ut 60 dagar var, sen får man ge bort sina dagar till varandra... Oftast tar mamman pappans dagar så hon får stanna hemma längre, så det förblir sjukt ojämställt... jaja, det är en annan diskussion)

På kvällarna brukar vi ge Frans ersättning när han ska sova. Han har kunnat äta väldigt mycket. Vi ger alltid 240-260 ml, men han brukar vilja ha mer... Så ibland slutar det med 300+... Men han vaknar halv 6 och äter hur mycket som helst igen. Igår däremot så gav vi honom middag vid fem, gröt vid sju och ersättning vid halv nio. Han åt bara 100 ml ungefär, sov sedan från 21.00 (han hade problem att somna) till halv åtta och åt bara 100 ml då också. Sov sen mellan 9.00 - 11.00... Rätt lyckat tycker jag! Sen fick han frulle vid 11...!

Nu ska vi som sagt till FK och sen ska vi upp på IKSU och köra lite överkropp....! Imorn ska vi köra Zumba... Jag, JOHAN och Lisa! Kommer nog bli kul!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul med Zumba! Vi har det här hemma, men jag skulle vilja gå på ett riktigt Zumba-pass på ett gym, så att man är några stycken. När jag och Lasse kör här hemma kan jag liksom inte koncentrera mig, jag står bara och skrattar åt honom ;-)

2011-01-14 @ 12:48:14
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0