Ursäkta dröjsmålet.

Inga inlägg för att:

- Jag har varit sjuk i snart fyra veckor. Först feber i några dagar som sen gick över till hosta, sen hosta i tre veckor och domen "Virus infektion i lungorna". Så efter jag hostat upp lungorna i drygt tre veckor så har jag druckit mollipect och cocillana. Hostan började lägga sig lite smått (väldigt smått, knappt märkbart) och jag började känna av bihålerna. Täppt i näsan, huvudvärk, tandvärk när jag tar/tog för hårda steg, RYGGONT, lungont osv.
- Jag har börjat ett nytt jobb. Inte så smart då man har varit sjuk men det har gått ändå. Jag har inskolats i två veckor och på måndag börjar det på allvar. Under sommaren har jag titeln "boendehandledare" och jag jobbar inom Socialtjänsten på IFO boendestöd. Sjukt intressant jobb och jag har fått en helt ny syn på allt!
- Jag är inte mammaledig längre och all tid jag har hemma är jag med Frans och när han somnat somnar även jag. Jag har knappt fungerat vissa dagar (har det känts som) då jag inte träffat Frans på morgonen, då han bestämt sig för att ta "sovmorgon" så lider jag på väg till jobbet. När jag väl är där går det bra, men tiden man har att tänka på annat än jobb är jobbig. Sista timmen vill man bara kuta hem och träffa Frans. Som i vissa stunder straffat mig för att jag inte är hemma har det känts som. Blir knappt glad då jag kommer, men efter en stund kan han faktiskt bli "väldigt" gosig ibland.

Så har jag haft det. Rätt bra ändå. Nu har ju Johan påbörjat sin pappaledighet och kommer förhoppningsvis vara hemma med Frans i ett år. Får jag inget jobb till hösten så kommer nog våra planer att paja, men jag ska göra allt jag kan för att ha någon sysselsättning till hösten. Var jag kommer att jobba då har jag ingen aning om! Tyvärr.
I och med Johans pappaledighet kommer nog han vara den som tar över bloggen. Vi har pratat lite om det och vi båda skulle tycka att det var sjukt roligt att ha en hel blogg som handlade om våra familjer och oss själva då vi var små! Man vet ju inte sådär överdrivet mycket om nånting, det är så lätt att glömma. Men det kan också hända att vi kommer att lösenordsskydda bloggen.

Här kommer några bilder från en varm kväll i juni. Min vän Viktor och jag var i lekparken och jag fick dessa bilder skickade på min mail :)


Ha en bra söndag, imorgon ska jag och Johan till UFC:s naprapat/sjukgymnast och fixa våra ryggar. Jag hade så ont igår morse/större delen av dygnet att jag trodde jag skulle dö. Men det gjorde jag inte. Min syster Ida kom och tog hand om Frans. Idag är det match.... Spänd som vanligt. Gissar på förlust men tror på seger. Gissar på förlust för det är lite overkligt att det går så bra. Tror på seger för att UFC är så bra. Peppa!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilka härliga sommarbilder på Frans!



Om ni lösenordsskyddar bloggen hoppas jag att jag och Ludvig får lösenordet :-)



Kram på er!

2011-06-19 @ 15:06:47
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Ida

Äntligen! Fina bilder från verklig vän!

2011-06-19 @ 20:48:12
Postat av: Elsa's mamma

Jag säger samma som ovan, äntligen ett inlägg! Och jag vill också gärna få lösenordet om ni väljer att låsa.

Kram

2011-06-20 @ 21:25:51
URL: http://hemligbulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0