Dagens händelser.

Skönt att inte vara ensam... Känns ibland som att alla mammor o pappor alltid har kul och hittar på massvis av saker på dagen. Själv står det stilla.

Jag gick ut vid halv tio i morse och var ute till elva då Johan kom hem, vi drog till affärn och handlade massa mat. Sen åt vi lunch och jag gick och skulle möta Malin. Träffade Sandra och Elisia när jag gick förbi parken. Stod och surrade. Malin kom och jag hann med andra ord inte gå många meter. Frans hade lyckats bajja och jag och Malin kom överrens om att jag skulle byta på Frans och vi skulle sen mötas på Malins balkong för glass. Frans somnade i malins garderobsrum och jag och malin somnade i solen på ballen.

Klockan blev 16 och Johan kom hem. Jag slängde ihop en middag åt Frans (torskgryta o potäter typ) och sen drog jag och Viktor ut i spåret. Idag blev det 3.5 km. Sen drog jag till gammliavallen där Johan och Frans tittade på UFCs träning. Vi drog sen till MAXI och handlade frukt och ingredienser till en gryta som vi ska äta imorn. När vi kom hem lagade jag mat till jag o Lason. "Baconinlindad kycklingfilé i brallan" skulle nog Oskar kalla rätten. Ni som fattar fattar. Gjorde samtidigt grytan som ska ätas imorn. Under tiden badade Johan Frans och gjorde honom i ordning för sängen. Han somnade medan jag stod i duschen och duschade bort svetten.

Nu vet ni vad jag har haft för mig. Sen såg vi sons of anarchy och käkade jordgubbar o nötter. Nu ser jag på Pluras kök och njuter lite smått. Längtar efter sängen men eftersom Johan har tvättat sängkläderna så var den obäddad. Jag vägrade bädda rent för jag har säkert gjort det de senaste 21 gångerna. Så nu ska jag snart krypa ner.

Imorn ska jag va med Ida. Hon slutar tidigt så jag och Frans kanske ska möta henne på rödäng, där hon jobbar, och kolla på fåren. Om ni känner att vi orkar röra på oss. Jag vet att vi måste så det är nog bara att ta sig ut.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja det känns verkligen som att alla andra föräldralediga har hur roliga och intressanta dagar som helst, men inte vi inte. Nog för att jag och Ludvig myser tillsammans, men ibland känner man sig lite ensam och som att man är världens sämsta mamma som inte kan bjuda på lite mer mental och fysisk stimulans för barnet.

2011-05-11 @ 08:49:09
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0