Ingen bra dag känner jag.

nu sitter jag och känner att jag får panik. Jag hatar att ha blanka dagar! Jag gillar inte heller när det är så fint väder ute och jag inte har någon vuxen att vara med. Jag har ingen fantasi! Kom med förslag på vad man kan göra med en springtokig snart ettåring! Har ingen liten boll han kan jaga, har inte spade och hink. Vi vågar inte köpa det heller för tänk om någon ska köpa det till hans ettårsdag... Jag kan dock inte kolla era kommentarer idag för jag har dessutom ingen dator att kika på.

Just idag vill jag att Frans ska vakna sent så det är mindre timmar ensam med honom. Jag är så dålig på att vara ensam med honom, får panik över att inte stimulera honom tillräckligt... Happ jippie... NU vaknade han. Själv vaknade jag av CP grannen som hamrade klockan kvart över sju. Nu måste jag ta upp Frans, försöka få honom att få en givande dag. Han leker så bra själv men direkt man sätter sig med en bok eller något så ska han klättra på en... Man får inte göra något själv...

Huuuh! Idag känns det som en skitdag. Tur han är världens gulligaste unge.
Nu gör han rörelser till en ny låt, han ser ut som en magdansare. Han säger "boll" och låter som en hund. Vet ni vars vi var i helgen, just det Hällnäs. Platsen där han lär sig allt... Snart tappar han väl sina kunskaper igen. Skitstad.

Vill nån va med oss idag är det bara att höra av sig till min mobil. Nu måste jag lämna över datorn till Johan. Då är det väl bara att vänta på Frans bajsblöjor. Igår bytte jag 5 stycken. Mått less.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj vad jag känner igen mig!

2011-05-10 @ 09:13:04
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Anette

Jag med känner igen mig.

Var hemma igår med honom och vi hade i n g e n t i n g inbokat och det blir galet jobbigt. Han ska klättra på allt och vara överallt där han inte får vara, men han är på ett väldigt bra humör. Men det blir inte jag efter ett tag.

Kan vara ute med honom på gården ett tag, men eftersom han äter ALLT så är det inte kul efter några hg gräs och jord. Hoppas snart få upp gungställningen och köpa en sandlåda så kanske kanske det blir lite lättare. Såpbubblor roar ett tag också.

Det är mycket lättare när han leker med kompisar för då har de fullt upp med varann och han tänker inte på att han ska irritera sin mamma. skrattar

Det är helt klart en jobbig ålder - speciellt om de går runt men ändå inte har förståndet att riktigt förstå innebörden av "nej".

Hoppas du får en bra dag trots allt!!

2011-05-10 @ 10:30:07
URL: http://levermittliv.wordpress.com
Postat av: mamma

varför inte ta en tur till er fina lekpark på Haga? har du ingen hink och spade går det bra med en slev och en turkisk youghurthink tex. Frans kan säkert roa sig en stund i sandlådan. ta med en solstol till dig själv och lite fika. Låter härligt tycker jag.

2011-05-10 @ 11:18:56
Postat av: Camilla

Hej!

Gulliga Hanna, ställ inte så höga krav på dig själv, han behöver väl inte aktiveras varje sekund? Lyssna på din kloka mamma, man behöver inte så stora medel för att sysselsätta litet barn =)

Finns det ingen bebisgunga i närheten? Där brukar dom ju trivas att sitta. Lägg fram lite kritor och papper och se vad han hittar på för konstverk =)

Och kom ihåg när det känns som mest krävande att han blir äldre = mer självgående =)

Hoppas du har en bättre dag idag.

2011-05-12 @ 08:12:23
URL: http://komillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0