12 dagar idag

Igår var vi på BVC med Tilly. Hon är nu snart uppe i Frans storlek när han föddes! Hon var 4040 gram (4050 var Frans) 53,5 cm lång (Frans var 50 men två veckor efter var han 55 så dom tror han var kring 53 när han föddes) 36,3 cm skalle (Frans var 37 när han föddes) Det känns jättekonstigt för hon har blivit så himla stor! Var Frans verkligen så här stor då han föddes?? Han var ju så liten! Jag börjar få lite panik och vill inte att hon ska bli större. Det är vår sista bebis och då vill jag njuta allt vad jag bara kan. Vill inte släppa henne men det måste jag ju, för Frans skull! Han vill ju vara med sin mamma och då får Tilly "lida". Hon fattar ju inte så som han gör. Amningen känns inte lika jobbig den här gången, kanske beror på att hon inte använder mig som napp, så som Frans gjorde. Sen så spyr hon ingenting. Kanske fem gånger sammanlagt om man inte räknar då hon spydde fostervatten. Igår låg hon och spände sig i vaggan och såg ut som crazy frog! Haha!


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Hihi, så sött! :D

Jag kan säga att jag redan är stressad över att veta att nästa bebis kommer kanske bli den sista hos oss också. Har redan tänkt att ja, nästa gång jag är gravid kanske det är sista gången osv och blir ledsen. Varför bli man det? :P
Usch ja, tiden får gärna gå en aningen saktare, jag har knappt fattat att Molly är min liksom och hon är redan 2 år! :O

2012-08-01 @ 00:51:45
URL: http://surrovich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0