34+3 = vecka 35

Var hos barnmorskan i torsdags. Allt såg bra ut.

Vikt: 12,2 kg plus sedan inskrivning
Hjärtljud: 148
Blodtryck: 110/70
Sf: 33 cm
Bebisen låg rätt men var inte fixerad eller ruckbar utan den var fortfarande rörlig.

Det är så skönt! Jag har nästan inga foglossningar längre! Jag kan gå!! Det är alltid lite jobbigt att röra sig på kvällen efter man hållt igång en hel dag. Sitter man en stund så är det som att man fastnar i fogarna. Att den försvunnit beror nog på att bebisen ligger rätt!

Igår åt jag pizza för första gången på sjukt länge och det gjorde att jag fick världens halsbränna och i natt vaknade jag och det kändes som att det brann i magen! Halsbränna fast i magen alltså. Huh. Jag drack massa vatten och lyckades somna om.

Det här med förberedelser inför nedkomst har vi inte varit så bra på... Igår tvingade vi oss på strömpilen och handlade två omlottbodys och ett par byxor till bebis... Det är så himla tråkigt att köpa bebiskläder då det är så himla könsindelat. Antingen blått och grått eller rosa. Det finns nån fin body men då finns den bara i dom tråkigaste färgerna. Vad hände med orange och gult tillexempel? Brunt är inte heller fel. Spyr på rosa och blått just nu. Jag tycker om färgerna, men det skadar ju inte med lite variation.

Fem veckor kvar nu... Undra när jag kommer att fatta att det ska komma en bebis...


Kommentarer
Postat av: Chula

Finis!

2012-06-10 @ 13:02:13
URL: http://chula-jack.blogspot.com/
Postat av: Linnea&Bastian

Fin mage! Verkligen inte långt kvar nu. Ska bli spännande å se vad SötFrans får för litet syskon =)

2012-06-14 @ 14:50:45
URL: http://metrobloggen.se/reelee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0