Natt 1:

Det gick bra, pga sen bilresa hem till mamma och pappa (resan tar en timma med bil) så kom vi inte fram förrän 19.30 och Frans somnade alltså inte för natten förrän 22.00. Jag vagnade honom vid tre-fyra tillfällen, en gång från helt vaken, då han bajsade och jag var tvungen att ta bort det. Såklart.
Klockan 6.45 så höll mina boobies på sprängas så jag ammade honom då, han vaknade själv. Mamma och pappa steg upp till jobbet vid den tiden så det var kanske inte så konstigt att han vaknade då. Vi höll till i sovrummet.

Anledningen till att en av oss måste vaka är den att för att få barnet att sova hela natten så måste man se till att det sover exakt hela tiden. Annars, om barnet vaknar, så har dom fortfarande vanan inne. Så direkt man märker att det håller på att vakna så ska man dit och söva det igen, genom buffning på rumpan eller vagning. Egentligen ska man säga en ramsa medan man vagnar och sen ska man ta bort vagningen och bara säga ramsan så barnet förstår att det inte är någon fara, att den kan/ska somna om. Men den får vi se om den behövs...


Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas ni får in sovrutinerna ordentligt nu. Förstår att det måste vara en pina att inte få sova ordentligt..

Jag har en fråga till en som kanske vet: Jag funderar lite över storlekar på kläder till bebisen. Vad köpte ni till Frans, vad behövde han som nyfödd? Jag är rädd att köpa för mycket i storlek 50 som kanske ändå är för litet från början. Men samtidigt vill jag inte bara köpa i storlek 56 för det kanske är alldeles för stort i början..storlek 44 funderar jag inte ens på..så liten är han nog inte. Men det är verkligen svårt detta!

2010-12-04 @ 15:57:37
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: camilla

Aha jag förstår =)

2010-12-04 @ 19:09:25
URL: http://komillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0