Kräks!

Läste just i en tråd på familjeliv om hur underbara deras män var... Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka... Det männen gjorde var typ "Han städar och diskar för jag får inte för läkarna!" "Han masserar mina fötter varje kväll - på eget initiativ!!" (hon var höggravid) "Han följer med på varje barnmorskebesök och kontroller!" (även hon gravid)... Jahapp.... Så bra då, att era män är underbara av den anledningen att dom gör som dom SKA. Jag skulle nog blir skitsur om inte Johan diskade och städade om jag var förbjuden av läkarna.... Jag skulle bli ännu surare om jag själv (och han) hade synen att han hjälpte MIG, vilket han inte gör utan han hjälper isf OSS. Johan missade inte ett endaste BMbesök... Jo, ett men det berodde på att det var ett hälsosamtal där pappan inte skulle vara med. Masserade mina fötter gjorde han varje kväll, dom var ju uppsvullna som ballonger. Nån skrev att hennes man hjälpte henne klippa sina tånaglar för hon inte nådde ner, det skulle nog alla partners göra för sin gravida flickvän/sambo/fru. Näe, jag blev bara irriterad över den tråden. Dom som berömmer sina män över självklara saker... "Åh min man är så duktig, han viker tvätten som jag tvättat..." "han lagar mat en dag i veckan, sååååå duktig!" Med mera med mera...

Ni får tycka annorlunda om ni vill, men jag tyckte det var löjligt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

visserligen håller jag med dig om att allt det där är självklara saker och saker man gör för OSS inte för MIg osv. Men samtidigt får man komma ihåg att lika väl som att ex Johan gör alla dessa saker som också du gör, så vill du väl gärna höra ibland från johan att du varit duktig som diskat undan, att du är världens bästa flickvän för att du gett honom massage en kväll eller tvättat all tvätt? Det kanske också bara handlar om ren och skär kärlek och uppskattning som dessa inlägg gjorts, inte för att det inte tas för givet? :P

Men säkert finns det också en hel del inlägg där, där det är precis som du skriver också.

2011-01-19 @ 22:05:27
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jadu det är nog långt ifrån självklart för många män...

2011-01-19 @ 22:23:47
URL: http://komillas.blogg.se/
Postat av: Elin

urk, jag förstår precis vad du menar! Det är väl vårt hem, våra golv, våra bestick och tallrikar, våra magar som ska mättas. Inte ska bara en person dras med allt själv!

2011-01-19 @ 22:31:47
URL: http://hemligbulle.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Håller med dig! Men precis som Lisa säger så tycker jag också att det är viktigt att ändå tacka varandra och visa uppskattning men det ska ju komma från båda. Och jag skulle ALDRIG skriva sådär i en tråd på FL!

2011-01-20 @ 07:45:56
URL: http://rebeccabloggar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Lisa: Självklart ska man lyfta varandra i förhållandet, ge beröm och allt det där. Men i derssa forum ser ju inte mannen vad som skrivs. Om inte han blir visad tråden såklart. Känns bara som massa "skryt" från kvinnor. Obefogat skryt enligt mig.



Camilla: Tyvärr har du rätt!



Elin & Rebecca: Word!



2011-01-20 @ 08:10:08
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag håller verkligen med! Eller när man läser "Min sambo var så duktig/snäll idag och matade bebisen så att jag kunde få gå på toa". Eh?! Det är väl hans barn också eller? Suck...



Men som sagts, det är såklart viktigt att inom förhållandet tacka varandra osv, men det är knappast något att skryta med.

2011-01-20 @ 09:31:50
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0