dålig dag.

Idag har inte varit glädjens dag. Har varit deppig och inte rört mig ur sängen nästan. Eller jag åt frukost och sen mellanmål. Vet inte riktigt vad det är som gör att jag känner mig nere. Antingen så beror det såklart på vädret, som allt annat, eller så beror det på att jag är trött och hungrig, men jag har ätit och sovit. Jag är deppig över att det är så fullt i frysen så det inte ryms lussebullar, och jag tycker det är sånt slöseri att låta dom ligga och torka. Jag är deppig över att Johan jobbar och jag är ensam. Jag är deppig över att jag nästan inte har några pengar kvar.

Jag vill ha ett jobb så dagarna går fort. Jag vill iaf ha nått att göra på dagarna. Jag vill kunna sticka, sy, virka, pyssla, baka, laga mat, städa, sortera, göra iordning i bebisens rum. Men det kan jag ju inte göra. Jag vet inte ens om vi kommer bo här när den kommer, plus att det förmodligen är för tidigt att göra i ordning. Jag har dessutom ingen spjälsäng eller nånting annat. Vår lilla bebis kommer att få bo i min famn. Vi har inte råd med en vagn eller säng som det känns nu. Känns bara som att det är jag som är intresserad av att titta på sånt också. Det är inte heller så kul.

Sen så vill jag ha bil. Men har inte råd med det heller. Det är inte kul att va fattigare än en kyrkråtta. Jag känner mig bara missunnsam, än fast jag verkligen inte är det. Jag känner mig ego bara för att jag tillåter mig må som jag mår. Sen så är jag så himla irriterad på nästäppan som vägrargå över!!! Jag är tät på kvällen, och då tar jag nässpray och då blir det bra igen. Men nu får man ju bara spraya i 10 dagar i rad och det har jag ju gjort. Men hur ska jag kunna leva utan den på nätterna? Det kommer inte att funka! Usch, nu orkar jag inte skriva mer. Nu ska jag fortsätta göra det jag gjorde, alltså ingenting.

Kommentarer
Postat av: Erica (erre)

men bläää.. vet hur det känns.. kom ihåg att man får klaga ibland.. ibland suger fan livet alltså...

Bebisens grejer hinner du fixa.. jag fattar inte att när jag väntade filippa så hade jag fixat typ allt i vecka 20, till o med bäddat spjälsängen liksom.. helt i onödan.. den här gången är jag cool, man hinner! däremot ligger det ju tjusning i att börja boa, jag vet, så jag förstår att du vill, och blir frustrerad över att inte ha råd...

Det är väl dags för ultraljud snart, då får du rama in kort därifrån, då har du ju börjat iaf=)



ang nästäppan.. fii fan.. jag har FORTFARANDE nästäppa.. eller det är som inte nästäppa heller.. utan typ längre in.. speciellt då jag ska sova, fy fan vad irriterande..

2009-12-01 @ 15:55:53
URL: http://erikaskrikan.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag kollade på barnvagnar på blocket åt er idag!:) det finnas massor med fina begagnade vagnar ni kan köpa!:) och jag anar att om ni önskar av dina päron kommer dom nog inte va bangen på lägga ett litet bidrag;)

2009-12-01 @ 23:14:33
Postat av: Madelene

Men lilla gumman!

Det går att köpa begagnat, det används ju en så kort stund iaf! Passa på att önska dig mycket i julklapp och så :) Det löser sig ska du se!

2009-12-03 @ 22:27:15
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0