Snygg med mammakläder?

Jag är så irriterad. På modevärlden. VARFÖR finns det inga snygga kläder för preggon?
Antingen är det för dom som är 40+ eller så är det för dom utan smak. Gick på HM nere på stan för att kolla om det fanns något man kunde sätta på sig. NÄE! Det fanns jeans med typ pärlor på fickorna, alla tröjor var omlott, var dom inte omlott så var dom rutiga. Finns det inga basplagg? Jag fick iaf ångest. Inte kul. Jag hittade ett par jeans i stl 36 som jag knappt fick på mig, dom fanns inte i 38, MEN dom fanns i 42-46... Hur många är så stora i mitten av en graviditet?

I lördags då vi gick på Industri Royals spelning så klämde jag mig in i ett par jeans som jag älskar, visst såg jag kanske ut som en stoppad korv men det var så skönt att slippa strumpbyxorna. Ett pösigt linne på jeansen och en kofta så var jag normal igen. Inget preggo utan en normal människa. Skönt. Spela roll om det var snyggt eller ej. Det är känslan som räknas. Larsson fick hjälpa mig på med sockarna dock, jag kunde inte direkt böja mig ner. Han sprang ut för att hämta bilen och då tänkte jag att NEJ! Skorna då? Ska jag måsta själv? På nått vänster så lyckades jag få på mig dom utan rispor i jeansen. Pjoh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0