Släkt.

Gockan - moster
Oskar - Gockans barn, kusin till mig
Matilda - Gockans barn. kusin till mig
Susanna - min och Oskar o Matildas kusin

Igår hade jag en släktdag. Först gick jag och Gockan upp på myrorna där mamma och mormor väntade. Vi gick på OBS (har aldrig varit på OBS längre) och sånt. Sen väntade lunch hos Gockan, där Oskar och Matilda var. Efter ett tag kom Susanna förbi och vi "barn" och mormor blev kvar där medan mamma o Gockan drog på stan.

Sen for kusinerna till mig och vi gjorde tacos och såg paranormal activity för andra gången. Oskar hade dock aldrig sett den. Den är riktigt läbbig. Bra dessutom. Nu idag ska vi till Susanna och spela tv-spel och sånt. Johan är så himla avundsjuk! :)

För ni som inte vet så är jag och mina kusiner uppvuxna i samma by så vi har alltid varit med varandra och känner varandra väl och vi är nästan som syskon. Gockan sa igår att Oskar kommer bli morbror, eftersom vi var som syskon när vi var små. Mina barn kommer få en hel del morbröder och mostrar! Det som är tråkigt nu är att Oskar bor i Belgien, Kalle i England, Sofia i Florida, Sara i England, och Stina i Dalarna. Man träffas inte lika ofta. Nu till jul kommer dock alla samlas och det känns helt sjukt kul! Vi kommer bli över 20 pers hemma hos mamma och pappa! Jag längtar så himla mycket! Pappas sida har jag inte lika bra kontakt med, det blir mest att man träffas på krogen eller liknande.

Jag tror jag ska förklara min släkt nångång, ska göra ett släktträd. För vi har dubbelkusiner och det är inte alla som fattar hur det går ihop. Roligast släkt har nog min kompis Sandra, hennes mormor och hennes mormors systrar blev tillsammans med Sandras morfar och hans bröder! Så där är det massa dubbelkusiner.

Nu kommer snart Oskar och Matilda förbi, så jag ska städa undan från igår och sen drar vi till Sus!
Hej då!


Kommentarer
Postat av: Lisa

jag väntar på veckans magbild!!

2009-12-08 @ 16:26:54
Postat av: sandra

haha ingen fattar det här med dubbelkusiner. lika bra å säga att det är inavel även fast det inte är det.



Sen så vill jag hålla med föregående talare och säga att jag också se veckans magbild!!!!

2009-12-08 @ 20:38:50
Postat av: Hanna

Jag hittar varken sladden till mobilen eller till kameran, jag tror han som är expert på att plocka undan sånt och sen gömma det ska få leta fram medan jag är på jobbet!

2009-12-09 @ 09:30:24
Postat av: elin

Ja precis han är så hetsig när han äter så han sväljer luft och får ont i magen stackarn. Nja inte helt 100 än haha eller erik är det men inte jag hmmm måste bestämma oss snart =) Hur går det för dig då? har magen växt? när var det ni hade ul?

2009-12-09 @ 16:03:25
URL: http://eelinws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0