Nytt liv.

Makaronpuddingen är i ugnen, mina fötter luktar lite smått men jag kan som inte bestämma mig för vad. Om det är fotsvett eller om det är något annat. Typ äggstanning som droppat ner medan jag lagade middan. Idag har varit en bra dag. Jag vaknade klockan 9 av min väckarklocka. Jag gjorde inte så mycket annat än att gnälla ur mig "Johan, du är sen".
Som många kanske redan vet så är Johan inte så tyst på morgonen, han verkar typ extraknäcka som dektektiv på morgontimmarna eftersom han är i varje skåp och letar, varje låda och varje vrå. Nu har han dock lärt sig att stänga alla lådor skåp och vrår efter sig. På grund av hans extraknäck vaknar jag till. Självklart gör jag ju det.
Jag stiger upp, tittar på när han äter frukost och jag kan knappt bärja mig tills det är min tur. Vi handlade igår och nu är kylen full, och frysen ännu mer överfull. Jag satt och smorde planer på vilken macka jag skulle välja och om jag skulle äta tomtegröt eller yoghurt. Mitt i mina frukostdrömmar stiger han upp och går. Väckt igen. Det var bara att torka bort snålvattne och säga hej då.

Tiden fram till klockan 11.30 satt jag och läste. Försökte hålla mig vid liv. Sen gick jag till köket och började leta efter frukost. Jag åt en stadig en och jag kom just på att jag har hållt mig fram till nu. Med en liten pecanpaj på schmäck som Lisa bjöd mig på.

Annars så träffade jag Johan och halva UFC på TC och tittade på när dom åt lunch. Den här gången dregglade jag inte, kan ha berott på frukosten jag tryckt i mig eller på att det stank fisk i hela restaurangen. Johan sa helt plötsligt "Hanna, ska vi planera vårt hem?" Om jag hade tuggat på nått hade jag satt i halsen, det lovar jag. Då bestämde vi att vi skulle på K-rauta och köpa golv till sovrummet. Med iver i kroppen kunde jag knappt vänta tills han kom hem från jobbet. Lisa var så snäll som bjöd mig på kaka och Sandra kom och var söt så de underhöll mig de få timmarna.

Lisa slog följe till umedalens affären och golv inhandlades och det såg lite lätt ut som att jag var en brukare och Lisa min assistent.
 Lisa glatt och pedagoiskt: "Kom, här går vi med vagnen"
Jag: "aaaah....!"  och typ försökte få in min gigantiska tuga i munnen men eftersom det inte lyckades så fick den hänga kvar. Sen ledde hon mig vidare till Media Markt. Likt två män i medelåldern (eller Katarina) på Claes Olssons gick vi och tittade på alla spännande saker. Dammsugare, kaffekokare, kameror, tv apparater. Tillsist tog jag hjälp av min gamle vän Peter och han hjälpte mig hitta en dammsugare som jag blev förälskad i. Johan kom tillslut han med och blev väl inte direkt överlycklig när han insåg att jahaa, dax att punga fram mer stålar för hon verkar inte vara nöjd än.

En dammsugare rikare och jag skyndade mig in, kunde knappt bärja mig. Ville så gärna börja dammsuga. Slet upp förpackningen och knåpade ihop min vackra dammis! Skyndade mig att he på den, oj oj oj, vilken upplevelse. Jag ville aldrig sluta. Men jag lämnade sovrummet åt Johan så han också får känna hur fint den suger.
finaste fining(titta så fin o lite retro!)

Det jag har att se fram emot nu är den nya sängen som kommit. Men eftersom jag sagt till Johan att ingen kommer in i lägenheten förrän det är kliniskt rent och helst ett trägolv i sovrummet så ska vi hämta den imorn eller om två dagar, beroende på hur lång tid det tar att fixa golvet. Eftersom han gärna vill ha bärhjälp så får han duktigt lyda :)

LÄNGTAR!


Nu väntar jag på att Johan ska komma hem så jag får käka middag. Vill.ha.nu
Have a nice night! //Hona
(BTW så är makaronpudding ett sjukt äckligt ord.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag gillar din nya blogg och ditt nya liv, så länge jag fortfarande är in it!:)

2009-06-16 @ 20:04:25
URL: http://lisforlovely.blogg.se/
Postat av: Lisa

det där va för övrigt från din bästaste Lisa men eftersom min dator är efterbliven så knappa den in gällivareLisas uppgifter.. ehheeh

2009-06-16 @ 20:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0