Julpynt!

Nu håller jag nästan på gå under av jullängtan! Eller kanske inte av jul, men första advent iaf! Jag vill ner med alla ljusstakar och "prydnader" som inte är jul! Jag vill upp med julgardiner och stjärnor och stakar och allt! Baka lussebullar och pepparkakor (pepparkakor bara för lukten), sätta nejlikor i apelsin och äntligen få det storstädat!

Johan verkar till och med peppad. Inte för att jag tror att han skulle pynta om inte jag bodde här. Förra året kom jag på besök i december och fann tomtar! "men åh! Har du julpyntat!" sa jag förtjust "Nää... dom är kvar sen förra året... mamma kom med dom." sa han då. Minuspoäng! Han var alltså som grannen - takidatjejen. Hon har haft julpyntat hela året hon med, det märkte jag i somras när jag gick förbi och såg ljusstaken i fönstret! SKÄMMES!

Jag saknar att bo med Lisa sånna här tider på året. Då visste vi båda att vi skulle pynta och städa och göra mysigt. Lyssna på julmusik och baka osv. Nu måste man ju påminna sin man. Inte min grej. Jag kan nästan se in i framtiden nu... "Hanna är sur för att Johan inte fattar att det är helgen för julpynt. Hon blir sur och vägrar säga nånting. Han borde ju fatta själv!". Men jag skyller på hormonerna....!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Ja gud så underbart det ska bli att få julpynta! :D

2009-11-17 @ 22:48:03
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0