16

Jag måste faktiskt erkänna att jag nästan tyckte det var skönt att titta ut genom fönstret och se att vädret inte var så bra.

Igår kom Johan hem med vaggan som han och hans syskon, hans pappa med syskon, hans kusin osv sovit i när dom var små bebisar! Så han tvättade upp den och jag klippte till en ny madrass! NU FÅR DU KOMMA LILLA BEBIS!! Vi pratade namn igår... Jag tror vi kommit på alla namnen nu! Eller jag hoppas det iaf.
Vi pratade om namn för båda könen för man vet ju inte om det verkligen stämmer. Än fast det brukar stämma.

Idag hade jag tänkt rensa skafferiet, vi får se om det blir gjort. Jag hoppas det.
Magen är hård halva dagarna men jag känner inte av några förvärkar... Kände dom i söndags men det var allt.

Igår cyklade jag till Gockan, Oskar och Matilda (moster + kusiner) och blev bjuden på en svingod lunch! När jag skulle hem upptäkte jag ju såklart att det var punka på bakhjulet. Inte ovanligt men det var väldigt längesen! Det har inte hänt sedan jag bodde på liljansberget... Så nu är jag utan cykel och jag vill verkligen ha en cykel...

Jag mina systrar, moster och några kusiner har typ varannan vecka något som kallas "krubbklubb". Vi lagar middag åt varandra och sen klockan åtta så får alla gå hem. Skitbra! Igår var det min syster Ida som bjöd. Det var basilika och fetaostbiffar med kokt potatis och sås. Efterrätten blev vit choklad kladdkaka med grädde, hallon och svarta och röda vinbär. Mmmm!! Hur gott som helst! Nästa gång är det säsongsavslutning hos Matilda!

Drömde i natt att jag o Lisa adopterade en bebis, den var väldigt ful och när Lisa skulle byta blöja så höll hon bebben i benen och skakade för det kom nått ur munnen... Sen när jag skulle amma så tyckte jag det kändes konstigt för det var inte längre en liten unge.. så jag frågade mamma hur gammal hon trodde att bebisen var. "20 månader skulle jag tro" så jag hade ammat och ammat men ungen hade inte fått i sig nån mat, så den hade börjat magra hur mycket som helst. Vi drog på en fest och då hittade jag massa burkar kattmat så jag gav min "bebis" "sillpuré" och gud va den åt.... Sen vaknade jag, som tur var. Läskig unge!

Kommentarer
Postat av: Ida

Läskiga mammor! :)

2010-04-27 @ 12:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0