38

Det här med jämställdhet är något som jag tycker är väldigt viktigt, både i förhållanden och ute i världen. Jag skäms dock var och varannan dag då Johan gör så mycket mer än jag här hemma. Jag kan ha lat-dagar och bara ligga i soffan och se på tv och kolla facebook fram till han kommer hem. Då har jag inte gjort något här hemma. Inte ställt in i diskmaskinen, inte tagit upp kläder från golvet, inte bäddat sängen, inte tvättat - inte gjort nånting alls. Jag är ju bara hemma på dagarna och då tycker jag det är orättvist att Johan ska måsta göra allt det där, när han dessutom jobbar hela dagen och sen tränar hela kvällen. Men han kommer hem, börjar rensa och göra fint medan jag sitter i soffan och känner hur ångesten över hur dålig människa jag är komma. Det är inte att jag är dålig på att städa, utan när jag gör det så gör jag det verkligen. Idag har jag packat i garderoberna, först torkade jag ur dem, sen hängde jag upp kläder, sen vek jag linnen, sen hängde jag upp Johans grejer också. När jag gjorde det såg jag hur skrövliga hans tröjor var. När han städade ur sin förra garderob så vek han inte så bra. Så jag tog fram strykjärnet, strök alla hans kläder som behövde strykas och nu känner jag mig supernöjd! När jag väl gör nått, så gör jag det ordentligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0