39

Shit, fick lite smått panik när jag märkte att det bara är 39 dagar kvar nu! Men gud va jag längtar tills det är över. Visst, det är väl mysigt med magen på kvällarna då bebben rullar runt där inne. Det är mindre mysigt på natten när man vaknar 3-4 gånger av att det gör ONT att ligga på sidan. Det gör ont för att man inte vänder sig i sängen naturligt längre, utan man vaknar av smärta och inser då att man måste byta sida. När man bytt sida så märker man att man är kissnödig och måste rulla över på sidan, häva sig upp på sängkanten stappla sig upp och då märker man hur ont man har i fogarna. Man haltar iväg och då märker man på allvar hur kissnödig man verkligen är. Man känner att man måste kissa när man ligger ner, men sen när man ställer sig upp så trycker det på och då måste man snabba sig iväg. Snabb är dock någonting som man inte är längre. Man tar sig till toan, blir svinsur när man märker att det kanske var 3 cl som skulle ut... Så då har man gått från sängen till toan för 3 cl. Värt....
Man har dessutom väckt lillbebben i magen så när man kommer till sängen och lägger sig på sidan, som inte gör ont, så börjar den buffa och böka (den vill ju också ligga skönt) så man tillslut måste vända sig till den onda sidan igen. Då slutar den. Så håller natten på. Vissa gånger är bättre än andra och vissa gången vägrar jag ta mig till toan för jag vägrar anstränga mig så mycket för 3 cl.

Jag har också märkt att jag blivit väldigt glömsk nu på slutet. Glömmer plattor på, glömmer vad jag ska göra i rummet jag gick in i, så jag måste gå tillbaks för att komma på vad det var och sen gå in i rummet igen för att glömma lika lätt och snabbt... igen.

I morse kl 3.55 ringde klockan och Johan flög upp och iväg. Han ska iväg till finland på fotbollscup och är där tills sent imorgon kväll. Det värsta med att vara tillsammans med Johan är att varje helg från slutet av februari till oktober är uppbokad, förutom 10 dagars fotbollsledigt på sommaren. På de tio dagarna ska mycket hinnas med...

Johans pappa åkte nyss härifrån. Jag umgås mer med honom på helgerna än Johan :) Nu är iaf garderoberna färdiga och det blev så himla bra! Ikväll så blir det inpackning av kläder. Äntligen ska kartongerna bort!
Lisa kommer nog snart, vi ska se new moon och mysa!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: micksan (sunshined på FL)

Haha känner igen mig så väl i natthistorien. Är stora projekt bara för att vända sig från sida till sida. Det sticker i magen, det gör ont i blygdben. Man är kissnödig. Upp på toa, det kommer knappt ut något. Så precis när man lagt sig igen rör bebis sig därinne och det känns som att man måste iväg på toa än en gång.. Näe snart är dessa nattspring över, ska bli oerhört skönt ;)

2010-04-04 @ 17:27:19
URL: http://micksan.org/lillalyckan
Postat av: Lisa

ojdå, det blev visst inge bort med kartonger ikväll! Du skulle satt mig i jobb så hade vi kunna göra det tillsammans!:)

2010-04-04 @ 23:28:48
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Micksan: Ja det ska bli så himla skönt att slippa nattspringningarna! Man kanske får springa men då får man ju mysa med bebis också :)



Lisa: Nää jag tänkte att jag lika gärna kunde göra det idag :) Har ju inget att göra!

2010-04-05 @ 09:23:17
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0