3 månader och ska få en pappa.

Idag blir vår underbara lilla ögonfrans 3 månader!
Det ska vi fira genom att ge honom en pappa på papper! Idag blir Johan pappa på riktigt, inte bara fysiskt utan han kommer stå som Frans pappa för alltid nu, på papper... Inte för att det gör honom till pappa. Det kan egentligen vara vem som helst som följer med idag och skriver sig som pappa, dom har ju ingen koll. Anledningen till att man måste skriva på att man är pappa till barnet är för att vi inte är gifta. Som om gifta inte skulle kunna bli med barn av någon annan än den man är gift med... Nää sånt existerar ju inte.

"Många fäder och barn lever ett helt liv i tron att de är släkt - trots att de inte är det. Hur många som lever med en annan mans barn, respektive en annan far än den biologiska, vet man inte.
Men vissa hävdar att det är så många som tio procent.
– Den siffran tror jag är betydligt överdriven. Det finns inga vetenskapliga undersökningar. Men av egen erfarenhet skulle jag gissa på att det handlar om ungefär två procent, säger Bertil Lindblom till Metro.

Lågt räknat skulle det betyda att minst 100 000 svenskar kan ha en annan far än de tror sig, skriver Metro."

Jag vet en person som trodde att han var pappa till sin frus barn, tji fick han. Han trodde att han hade tre biologiska barn... Han hade egentligen inget. Snopet. Men man behöver inte vara biologisk pappa för att vara pappa. Många barn skulle klara sig bättre utan sin bio-pappa (och mamma). En pappa är inte svårt att bli, det kan nästan vem som helst. Det riktiga jobbet är ju att vara en pappa, det klara inte vem som helst. Själv har jag världens bästa pappa.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Helt rätt!



Jag har inte världens bästa pappa, men ett helt gäng underbara manliga förebilder i mitt liv. Men Ludvig däremot, han har världens bästa pappa (för just honom alltså) :-)

2010-08-17 @ 10:29:57
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-08-17 @ 10:42:56
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: M

mitt barn vet inte att hennes pappa inte är hennes bioglogiska pappa. Jag kommer aldrig att säga nånting men jag lider inombords varje dag av vetskapen att jag går båda två bakom ryggen. Jag vet att min dotter har det bättre med sin pappa (som hon tror är sin pappa) än hennes biologiska pappa som jag träffade på en resa en väldigt kort sekund av mitt liv.

2010-08-19 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0