piggve

Dåligt namn på bloggen, inte mycket till liv är ju inte direkt sanning. Tvärt om! Väldigt mycket till liv skulle jag vilja kalla den!

I dag när vi kom hem från promenaden och te-drickningen med Sandra så sov Frans i vagnen så gott, i stället för att väcka honom genom att lätta på klädseln så körde jag ut vagnen på balkongen så han skulle få sova klart. Han sover bäst utomhus. Jag hann sätta mig i soffan och slå upp datorn för lite uppdatering på världen, mer än så hann jag inte. Frans hade vaknat, helt klarvaken i vagnen. Jag sa "Heeej Frans!" och fick ett flin tillbaks bakom tutten! Se va söt han är! :) (Ni som är nya på det här med blogg och bilder kanske inte vet att man kan klicka på de små bilderna så blir dom större)

  

Han har varit så himla pigg idag! Han har dessutom börjat tokskrika! Han tar i med hela kroppen och skriker för glatta livet, inte ett jag-är-ledsen-skrik utan ett jag-har-upptäkt-att-jag-kan-styra-min-röst-skrik! Det var riktigt kul att höra och han ledsnade aldrig! Mitt upp i en skrikattack kom en rap! Haha! Det fick vi med på film! Jag ska be Sandra skicka filmen så ska jag lägga upp den!

Nått annat som har hänt är att min mjölk börjat sina, han får inte i sig så han blir nöjd. Jag gav honom 120 ml efter amningen idag och han åt upp allt! Undra om han är i nån tillväxtperiod... Hur blir dom då? Är dom ovanligt pigga? hungriga? I helgen som var har han varit ovanligt gnällig. Kan iofs bero på sprutan, men ändå. Idag har han dock varit otroligt glad och snäll, trots HÖGST 2 timmars sömn på hela dagen!


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

När Molly var i sin första tillväxtperiod var hon aldrig nöjd. Hon skrek och skrek och skrek! Var helt förtvivlad att ingenting hjälpte. Hon har en tillväxtperiod igen nu men mildare. Märker det främst på maten, vi har fått gå upp till ca 200ml i ersättningen nu och då är hon nöjd. Lite mer kinkig på kvällarna är också också, svårt att komma till ro.

2010-08-26 @ 23:33:26
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Anette

Barnmorskan på BVC sa att många tror att mjölken sinar när barnen har sina tillväxtperioder. Men han suger bara mer för att få igång mer mjölk för han behöver en högre dos. Så smart är det ordnat. Så amma på du så reglerar det sig. =)

2010-08-27 @ 06:50:43
URL: http://levermittliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Vad har ni för overall till lilleman? Det stämmer bra på Tindra med det du skriver! Kanske tillväxtperiod?

2010-08-27 @ 08:11:10
URL: http://jlmylifeinwords.blogspot.com/
Postat av: Maria - fashionstars ☆

så söt :)

2010-08-27 @ 11:57:39
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0