Lite tips tack!

God morgon, kan säga att natten gick sådär.
Jag somnade på soffan igår framför tv:n och vid halv fem vaknade jag av barnskrik, jag tyckte det lät dovt och jag fick panik! Kutade in till Frans i hans rum, han ryckte till men sov fortfarande. Jag vaknade till och ser att den nya ICA reklamen är på tv:n... Då Stig sitter med unge efter unge... En unge på reklamen hade väckt mig... Så jag kröp ner i sängen och tänkte att "Åh, det går nog vägen! Han kommer nog sova hela natten" då "Klick klack klick klack" eller rättare sagt "DOMP DOMP DOMP DOMP DOMP DOMP" Grannidioten glider ju omkring över Frans sovrum MED KLACKESKOR el TRÄSKOR! Klockan halv fem!? DÅ vaknar Frans, efter en halvtimmas snack blandat med tysthet och gnäll så går nån dit och då blir det värre... Ville bara att han skulle veta att han inte var ensam. Efter en timma och tjugo minuter så hamnar han i vår säng mellan oss med bröstet i munnen. Perfaaa... Så ett steg fram och två steg bak? Stämmer nog rätt så bra!

Hur tycker ni att vi ska göra? Behöver lite tips känner jag... Ska man gå in än fast han är rätt så nöjd, eller ska man vänta tills han "gråter"? För att se om han somnar om av sig själv.
Eller ska man skynda sig in och buffa i rumpan tills han somnar? Eller tills han nääästan somnar? Eller har ni nått annat förslag?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror att man kan avvakta så länge han är nöjd:) men man får nog prova sig fram!

2010-12-11 @ 11:45:32
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Livet runt 30...5

Gå inte in. Min Axel gör samma sak och då ropar jag nattramsan för att markera att det inte är dags att vakna. Gråter han så brukar jag låta det vara eftersom han strax somnar om. Är det senare på morgonen som han vaknar (fast inte i tid med att plockas upp) fick jag tipset att sätta på klassisk musik så somnar de om/lugnar sig till ett ljud att fokusera på.

2010-12-15 @ 12:23:32
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0